Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.illo-fil?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-08-17 14:15

Hej,

Sitter här med en massa vektor-bilder, de flesta som .eps men även en hel del med filändelsen .illo. De går att öppna i Illustrator men jag har aldrig sett filändelsen tidigare. Någon som vet något om dessa och i vilket program de kan ha gjorts?

Tack på förhand,

Leif

Hittar ingen information om det. Kan det härröra från spanskan? Göra något mindre.
Kan det vara en lite mer komprimerad illustrator-fil?

//Daniel, de långsöktas mästare

• Medlem
  • Växjö
  • 2006-08-17 15:42

Har tänkt till lite...

Det kan vara så att den som har gjort filerna har lagt till .illo i slutet av filnamnen för att kunna veta att det är vektorillustrationer. Filerna är förmodligen gjorda på Mac men här på jobbet "tvingas" jag jobba på en PC och då blir det ju lite si och så med filändelser ibland.

Om jag bara lägger till .ai i slutet av alla filnamn (typ whatever.illo.ai) så kommer tumnaglar fram snyggt och prydligt i Bridge. Det var nog bara min PC som blev lite förvirrad när den fick (oväntat) Mac-besök.

Leif

Haha, förmodligen är det så. Men jag gillar fortfarande min gissning mer, och hoppas o ber att det är så

1
Bevaka tråden