Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur delar jag filer mellan två nya Macar?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-17 21:17

Tjenare.
Jag och en polare försöker ta lite filer av varandra och vi har båda airport o sånt på våra datorer. Men vi kommer inte på hur man ska använda det trådlösa nätverket för att se varandras filer. Man kan ju "Skapa nätverk" i airportmenyn, och då hittar vi ju varandras, men hur väljer man vilka filer man ska dela (och var hittar man den andres dator?). Tacksam för svar snabbt!

Vill ni inte logga in med varandras användaruppgifter så kan ni alltid lägga de filer ni vill dela i "Delad"-mappen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 21:41

Har ni någon airportstation som datorerna kan koppla upp sig till? Vad jag vet går det inte att koppla ihop två mac:ar direkt med airbort om ni inte har en basstation också.

Ursprungligen av Bridell:

Har ni någon airportstation som datorerna kan koppla upp sig till? Vad jag vet går det inte att koppla ihop två mac:ar direkt med airbort om ni inte har en basstation också.

Jodå, det går fint, skapa bara ett nytt nätverk:

Ett första steg är ju att kolla under systeminställningarna - delning, att ni har slagit på utdelning av filer över huvud taget. Efter det borde ni kunna hitta varandras datorer i findern om ni är på samma nätverk, det vill säga att den ena borde kunna skapa ett trådlöst nätverk och den andra ansluta till det nätverket.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-17 21:56

Tackar! Vi lyckades lösa det på egen hand, men tack för de snabba svaren!

Äh... starta upp ena burken i "target mode" genom att hålla ner T på tangentbordet vid uppstart och den datorn "blir" en firewire hd. Koppla en FW-kabel mellan och swappa filer sen....

1
Bevaka tråden