• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 08:16

Hej,

Fick min MB levererad den 5/6 från Applestore. Den 24/7 fick Inflife äran att laga min dator som inte gick att köra på batteri. Ringde ett par gånger och frågade vad som hände; nytt logikkort beställt. Efter två veckor ringde jag igen och frågade när datorn skulle vara klar; ingen ny info. Någon timme senare ringde en av servicekillarna och meddelade att alla kort var slut och att det skulle ta ytterliggare två veckor. FAN! Ringde till Apple och önskade häva mitt köp men efter mycket om-och-men gick jag med på att de skulle få 48h på sig att leverera kortet till Inlife, annars skulle jag få en ny dator. Detta var på en torsdag. På fredag eftermiddag kom mycket riktigt reservdelen och Inlife kunde börja jobba. Vad hände med två veckor?

Jag hade också begärt att få en utbucknad i plasten, till vänster om höger gångjärn åtgärdat.

I måndags, den 14/8 kom mailet från Inlife att datorn var klar. Jag skulle få hämta min dator Drog ned till Sveavägen direkt efter jobbet och killarna plockade fram datorn. Något klisteraktigt där utbucknaden hade varit fick mig att vägra ta emot datorn och det var inga problem för inlife. Ny tid avtalades om avhämtning (i onsdags). Jag gick hem med min sketna Dell-arbetsdator som iaf fungerar.

Onsdag kom och efter jobbet åkte jag till Inlife igen. De hade bytt plasten på undersidan men det var fortfarande inte riktigt ok. De skulle beställa plast till ovansidan men jag skulle dock få ta hem datorn på onsdagen. Härligt tänkte jag, nu återstår bara att testa om den verkligen går att köra på batteri igen. Startade datorn och samma sak händer som när jag lämnade in den första gången. Två servicekillar stod som frågetecken. De hade bytt allt de kunde i datorn. Vi testar med ett annat batteri sade jag och en av dem försvann in på lagret. Två sekunder senare satt ett bättre begagnat batteri i min MP och den fungerade precis som den skulle. Hur kan man göra den tabben att inte prova med ett nytt batteri innan man börjar byta delar i datorn? Nytt batteri, tillsammans med plast till ovansidan, skulle beställas.

Så nu sitter jag här och skriver av mig lite på Dell-maskinen. Batteriet skulle ha kommit igår men då var jag i Malmö så jag hoppas att jag kan hämta skiten idag. Observera att jag hela tiden försökt vara trevlig. De gånger jag brusat upp, framför allt mot Apple, har jag varje gång bett om ursäkt och lugnat ned mig.

Nu vill jag inte längre ha ngt att göra med den datorn. Väntar hellre tills det kommer en rev.2 som förhoppningsvis fungerar bättre. Det lär dock vara väldigt svårt att få till en uppgörelse med Apple. De leverade trots allt delen som vi avtalat om vid den första kontakten.

En gnäll-tråd kanske många tycker? Tro mig, det gör jag också men någonstans måste jag få häva ur mig min besvikelse på Apple/Inlife/MP. Kommer aldrig köpa en nylanserad produkt av Apple igen (gäller iofs flera tillverkare).