Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bläckstråleskrivare på nätverket?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-03-12 07:37

Jag har en HP 1220c som jag vill använda både från min stationära och min bärbara dator. Jag har ett switchat nätverk med en AirPort bassatation. Eftersom jag kör OS X på båda finns ingen möjlighet till skrivardelning. Det hade för övrigt inte varit en bra lösning eftersom den stationära då hade behövt vara igång när jag vill skriva ut från den bärbara. Därför undrar jag följande:

Om man köper en skrivarserver (t ex HP PrintJet 175x), kan jag då komma åt och skriva ut från båda datorerna oberoende av den andra? Hur fungerar det med skrivardrivrutiner? De som används till 1220:an idag söker ju på USB-bussen efter en skrivare. Om jag måste använda en generell drivrutin för nätverksskrivare kan jag då göra de inställningar vad gäller papper, upplösning och färg som jag brukar kunna?

Om någon vet eller använder en lösning med bläckstråle / skrivarserver skulle jag uppskatta era tankar.

• Oregistrerad
  • 2002-03-13 14:26

Nu kör jag ett fult trick för att få upp min diskussion, men är det verkligen ingen som testat att ansluta en bläckstråleskrivare till en printserver?

Jag har inte testat själv, men har en kund som kör med en HP 1220C och en Jetdirect 300X printserver. Hur själva konfigurationen med drivisar och sånt ser ut vet jag inte, men enligt kunden har det fungerat bra.

1
Bevaka tråden