Jag är där nere (Photokina)och är väldigt nyfiken vad de skall hitta på eftersom det är första gången Apple är på Photokina.
Hur rullar Photoshop på i din burk? Är det segt när det måste gå genom Rosetta?
Mikael
Nu när jag uppgraderat ramminnet måste jag säga att photoshop och allt annat går mycket bättre, innan hände det att ps kraschade när man t.ex skulle batcha ett par bilder samtidigt som man hade bridge, itunes, mail och adressboken öppen, lite ostabilt. Nu har det hänt en enda gång och då var det bridge som kraschade under uppstart när jag hade Lightroom (som för tillfället ockuperat 1,2GB RAM), photoshop, indesign, firefox och massa småapplikationer öppna, något som man kan acceptera med tanke på att det är emulation vi talar om...
Men sedan skall det nämnas att jag inte gör så mycket tunga grejer i photoshop, det är mest friläggning, justeringslager och lite klonstämpel och sådant, samt batchar för att ändra dpi, upplösning, färgprofiler, format och så vidare på bilder för olika syften. Detta funkar med fullt acceptabel hastighet, hur det blir om man sitter med 22Mpix och tiotals lager och använder avancerade filter blir det säkert olidligt, men som tur är gör jag inte det.