Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bryce 5.0 GRATIS t.o.m. 6/9

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-23 07:25

Tanka ner ett av dom bästa 3D programmen: http://daz3d.com/

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-08-23 08:39

Bryce 5.0 kan jag inte hitta gratis, men det finns några pluggar som är gratis...

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-08-23 09:31

Fan att det alltid ska vara så svårt att använda 3D-programmen. Jag fattar inte mycket, men lyckades skapa en ö i ett hav med ett jätteträd på

Konstigt nog så byttes texturerna ut huller om buller, och ett tag låg min lilla ö i ett hav av lava :S

Sedan när jag skulle testa att spara en lite filmsekvens, så buggade programmet ur. Inget som imponerade på mig med andra ord ... Tacka vet jag Sketchup!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-23 09:38

Har inte testat själv, men det verkar som om det inte ska funka så bra för alla oss med senaste OS X. Citat från Mikal F:s länk:
"NOTE: Bryce 5.0 does not run under Mac OS X Tiger (Mac OS 10.4 and above)."

Ursprungligen av Niklas:

Har inte testat själv, men det verkar som om det inte ska funka så bra för alla oss med senaste OS X. Citat från Mikal F:s länk:
"NOTE: Bryce 5.0 does not run under Mac OS X Tiger (Mac OS 10.4 and above)."

Jag tycker det verkar lite konstigt. Kanske har de bara inte testat programmet i Tiger. Det går även att köpa som add-on då man köper Strata och på Stratas sida ser det ut så här angående systemkravet för Bryce 5: http://www.strata.com/bryce_requirements.asp

Kan det vara någon skillnad mellan Bryce 5.0 och 5.5 som ställer till det?

Ursprungligen av Björn Leander:

Kan det vara någon skillnad mellan Bryce 5.0 och 5.5 som ställer till det?

Hehe vilken miss, såg inte alls att det handlade om olika versioner. Det är nog därför de släpper 5.0'an gratis. Jag minns när jag för många år sedan köpte en tidning och fick med Bryce3 eller om det var Bryce2

Av någon underlig anledning har de satt suffixet "txt" på filen. Radera detta så förvandlas den till ett "sitx"-arkiv som lätt öppnas med Stuffit Expander

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Av någon underlig anledning har de satt suffixet "txt" på filen. Radera detta så förvandlas den till ett "sitx"-arkiv som lätt öppnas med Stuffit Expander

Jag kan inte packa upp den. I Firefox slipper man .txt men även om jag tar bort det efter jag laddat ner med Safari så får jag fel i Stuffit.

Okej jag hade StuffIt Deluxe 8 och det gick tydligen inte.
Hämtade Expander 10 så gick det bättre.

Jag kör just nu Bryce5 i Tiger och märker inga problem. Dock verkar inte programmet dra nytta av min processorkraft.

Till förstagångsanvändare har jag ett litet tips:

När du fått din kod, lång som 17, och startar programmet första gången så är fönstret väldigt litet. För att få arbetsfönstret att sträcka sig över hela skärmytan ska du klicka på den tredje ikonen uppifrån räknat längst till höger på fönstret. När du håller musen över så ska det i nedre vänstra hörnet stå följande: "Display Interface max/min". Klicka på den så fyller fönstret ut hela skärmytan.

Funkar bra på min G5 med 10.4.7

Men vad är nytt med det här programmet sedan dess ""storhetsdagar"?
Kommer också ihåg att man fick detta på en cd med en MacMagazine för många år sedan men det var väl likadant då förutom att det var väl MetaCreations då...

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Funkar bra på min G5 med 10.4.7

Men vad är nytt med det här programmet sedan dess ""storhetsdagar"?
Kommer också ihåg att man fick detta på en cd med en MacMagazine för många år sedan men det var väl likadant då förutom att det var väl MetaCreations då...

I grunden är det nog samma program men det har tillkommit några saker som tex TreeLab och några förändringar på gränssnittet. Men jag har problem med att spara. Efter att ha gjort en rendrering och valt spara som dröjde det fört en massa tid innan något sparfönster dök upp och när det väl gjorde det så gick det inte att komma åt det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-23 13:24

Ett av de bästa 3D programmen är nog att ta i, men det är alltid kul med gratis!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-23 15:10
Ursprungligen av Erik.dv:

Ett av de bästa 3D programmen är nog att ta i, men det är alltid kul med gratis!

Har man jobbat med reklam i 30 år så blir man miljöskada....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-23 22:21

Har man jobbat med reklam i 30 år så blir man miljöskada....

Hum... du menar att jag ställer krav på att produkter ska leverera eller vad menar du? Bryce 3D är ju inte ens ett komplett 3D-program

1
Bevaka tråden