Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
hej..
är det någon som sitter på lite kunskap om rtmac kort?.. det är så att jag undrar om man kan styra ut video och sånt genom typ quicktime etc. lixom som nått plugin eller något..?
fcp är ju så integrerat med quicktime så det borde ju gå tycker man.. eller så är det väl jag som har svårt att hitta den funktionen, vad vet jag.. skulle vara trevligt med lite info.
Eftersom rtmac kortet inte har ett eget format på codecen så spelas det inte ut på tv utan de ända sätt är via de program som stöder rtmac, premiere, fcp, ae, commotion, combustion
Du kan använda ett program som heter Echofire den skickar ut allt som spelas i QT eller något annat program som använder sig av QT igen firewire borde funka med ett RT mac kort oxo.Jag såg att det har kommit en ny verision har ej provat den men tidigare verisioner har haft problem med att skicka ut komprimerade format. Kolla på http://www.synthetic-ap.com/products/echofire/