Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finn 5 fel

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sony Vaio F920 - release 2006

Apple iMac rev C - release 1999

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-23 20:56

Hmm... När Apple släppte blommiga och prickiga iMacar (färgerna FlowerPower och Blue Dalmatian), blev det en stor flopp vill jag minnas ... Om Sony vill kopiera Apple borde de kanske inte kopiera de sämsta idéerna? Fast nu är var det nog inte Apple som var först med att ställa färgglada objekt i en ring och fota uppifrån, så kopiera vet jag inte om man kan säga ... Även fast det är väldigt likt ... Speciellt om man tittar på hur datorerna bildar en stjärn-form i mitten ...

De där Vaio-locken var faktiskt väldigt fula tycker jag ... Fast FlowerPower-iMacen var fulare ...
Fast några stycken kommer nog att gilla dem i alla fall ...

Nej stilrent grått, vitt och svart ska det vara (och även lite trä)! Det gäller all design enligt min smak ... Tapeter, möbler, produkter, kläder, ja det mesta tycker jag blir snyggast så ...

Den blåa är läskigt lik standard-OS X-bakgrunden.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-08-23 21:27

Tja.. varför uppfinna hjulet igen?
*en smula ironisk*

Tja, Sony flirtar med Apple's träffsäkra uttryck.
Det är väl trevligt?

Sony saknar finess, men drömma kan de ju få göra

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-23 23:07

Fast SONY Vaio är riktigt trevliga maskiner...! Oavsett plagiaten

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-24 08:27

Är det bara jag eller är trackpaden väldigt långt till vänster?

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-08-24 08:41
Ursprungligen av Erik.dv:

Är det bara jag eller är trackpaden väldigt långt till vänster?

Hur du står politiskt vet jag inte. Men plattan ser ut att vara konstigt placerad, ja.

Kanske är för vänsterhänta? ;P För inte skulle jag vilja sitta med track-paden på vänster sida om jag är högerhänt...

Platten är väldigt logiskt placerad eftersom de mest använda tangenterna inte sitter mitt på datorn utan är förskjutna lite till vänster (det är så på alla tangentbord). Plattan ligger förmodligen mitt under b-tangenten, vilket förstås är det mest logiska. Skulle den centreras på handledsstödet skulle mitten av trackpaden förmodligen hamna under m-tangenten.

Ser ut som att det är numeriska tabgenter till höder så track-paden är under mellanslag (som sig bör).

Ursprungligen av Code Red:

Ser ut som att det är numeriska tabgenter till höder så track-paden är under mellanslag (som sig bör).

Nix, däremot ligger page up/down, insert etc höger om returtangenten så allting blir förskjutet 2 cm åt vänster.

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-18 09:07

Jo faktist trackpaden är bättre plaserad än på Apples tangentbord. Men fy sjutton vad fult och obekvämt. Ogillar det skarpt. Men när man sitter och skriver på tangentbordet fungerar det bättre att ha den till vänster.

1
Bevaka tråden