Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adiums fildialog öppnas i bakgrunden

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 00:01

hej,

Vet inte om det här bara drabbar mig men en filöverföring i adium öppnar en dialogruta
BAKOM alla fönster på mina datorer.

Det är väldigt irriterande då man aldrig ser om en kompis försöker skicka över en fil till en. man måste antaligen se till att det ligger inga fönster framför adiums, alternativt ha fönster för filöverföringar öppet hela tiden.

Någon som råkat ut för detsamma ?

Förtydligade rubriken.

Har inte tänkt på det... Om det inte går att lösa på något annat sätt kan du skapa en "händelse" (vet inte vad de kallar det på engelska, "action" kanske?) i Adiums inställningar för att skapa lite extra uppmärksamhet. Du kan även välja att automatiskt acceptera inkommande filöverföringar och välja att meddelas när en överföring har startat och/eller avslutats.

Hmm, nu när jag tänker på det så brukar jag haka upp mig på att det där fönstret för filöverföring inte beter sig normalt. Vet inte hur många gånger jag försökt stänga det med kortkommando och istället fått ett chatfönster stängt. Av någon anledning verkar inte fönstret bli aktivt som det ska, varav kortkommandon inte biter på det.

När jag tänker efter kör nog olika versioner av Adium. I den nuvarande betan (1.0b) av Adium så finns det ett filöverföringsfönster, medan den senaste officiella releasen använder en dialogruta. Tipsen borde dock funka ändå.

• Oregistrerad
  • 2006-08-25 12:21

Jag kör 0.86, senaste stable tror jag.

Det uppkommer alltid en dialogruta som frågar om du vill acceptera/ spara som. Hur menar du att senaste betan använder ett "dialogfönster" ?

Ursprungligen av studiox:

Jag kör 0.86, senaste stable tror jag.

De flesta skulle nog rekommendera att du uppdaterar till 0.89.1 som är den senaste officiella versionen.

Annars har denna bug du beskriver fixats.

Filöverföringarna samlas i ett fönster, ungefär som i Safari och Firefox. Om jag minns rätt så visas endast påbörjade och avslutade överföringar i chatfönstret på tidigare Aidum-versioner, utan möjligheten att se hur långt in i överföringen man är? Kan dock vara så att det var någon version innan 0.86... minnet sviker lite bland alla versioner

• Oregistrerad
  • 2006-08-25 18:28

adium uppdaterar ju sig automagiskt så jag utgår från att jag kör senaste.

Nu är det ju inte FILE TRANSER fönstret som jag klagade på utan, DIALOGFÖNSTRET som frågar om jag vill acceptera/spara en fil (dvs. inte samma som buggen som var fixad heller).

Ursprungligen av studiox:

adium uppdaterar ju sig automagiskt så jag utgår från att jag kör senaste.

Nu är det ju inte FILE TRANSER fönstret som jag klagade på utan, DIALOGFÖNSTRET som frågar om jag vill acceptera/spara en fil (dvs. inte samma som buggen som var fixad heller).

Nej, Adium har aldrig haft förmågan att uppdatera sig automatiskt. Du tänker nog på något annat program.

är det denna då?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Nej, Adium har aldrig haft förmågan att uppdatera sig automatiskt. Du tänker nog på något annat program.

är det denna då?

Mitt Adium söker uppdateringar automatiskt vid uppstart iaf, sen om du klassar det som att uppdatera sig själv eller inte tvistar de lärda om

Mvh,

Ursprungligen av Rossifumi:

Mitt Adium söker uppdateringar automatiskt vid uppstart iaf, sen om du klassar det som att uppdatera sig själv eller inte tvistar de lärda om

Mvh,

Att leta efter uppdateringar eller leta efter uppdateringar faktiskt sen ladda ner en version uppdatera sig själv är två olika saker i min värld.

Edit: Hursomhelst. Lösningen på ditt problem är så som Laseranders bskriver: skapa en händelse:

Senast redigerat 2006-08-26 20:44

Jag har haft det här problemet också, men det borde ju funka att skapa en händelse.

1
Bevaka tråden