Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att kolla jpg på pc

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-13 10:16

Ibland när jag gör "print screen" på min mac och konverterar till -jpg, kan inte folk läsa mina jpg-filer utan måste ladda ner Quickime...Vad kan detta månne bero på?

Detta kan helt enkelt bero på att de inte har ngt program för att läsa jpg-filer el. att de inte associerar filen med rätt program. :rolleyes:

Go Mac

  • Medlem
  • 2002-11-15 11:06

är det inte så att pc bara klarar att läsa .jpg och inte .jpeg
det är iaf vad jag har hört. fast jag tror att det kan vara ett gammalt påstående som inte gäller ännu. om inte "folk" har äldre os alltså.

/majk

  • Medlem
  • 2002-11-15 17:54

Funkar det inte ens om dom släpper bilderna i en browser, typ Internet explorer?

Hint, sen 10.1.5 är skärmdumpar i PDF-format

Mac läser pc, men pc läser oftast inte mac. Har skickat bilder på cd-skivor när jag sökt fotografjobb och det ger dem problem.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pierre/M-stad:
Mac läser pc, men pc läser oftast inte mac. Har skickat bilder på cd-skivor när jag sökt fotografjobb och det ger dem problem.

Då har du nog bara valt fel variant av bränning, testa med "Hybrid" dom ska funka både på mac och pc.

  • Medlem
  • 2002-11-18 22:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pierre/M-stad:
Mac läser pc, men pc läser oftast inte mac. Har skickat bilder på cd-skivor när jag sökt fotografjobb och det ger dem problem.

Då har du nog bara valt fel variant av bränning, testa med "Hybrid" dom ska funka både på mac och pc.

...Och se till att ändelser används, annars vet inte Windozen vad den ska göra med filerna..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-18 22:30

Använd ISO 9660. Endast A-Z och 0-9 i filnamnen. Använd rätt filändelser för respektive filtyp. Undvik att bränna i för hög hastighet. Verifiera. Testa på en Windows-hoj och se att skivan verkligen fungerar.

[ 18 November 2002, 22:31: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Just därför är mac bättre och att min pc snart är historia..Möljigtvis om jag ska köra Linux på den och köra nätverk med macen.

1
Bevaka tråden