Jag tänker inte gnälla (det här forumet är så trevligt ) utan jag vill bara berätta min story:
Fick macbooken, äntligen. det var nån gång i slutet på maj. (Wiretransfer tar tid!)
Lämnade in den pga. mooande ljud från fläkten, en trasig piltangent, överhettad poweradapter, en trasig tass på undersidan av datorn. Macfixarn AB fick äran att laga den. De lyckades bara byta topcase, dvs byta ovansidan med tangentbord o mus sitter. De lyckades även göra en spricka i plasten. Det tog fyra veckor (!) att åstadkomma detta.
Lämnade in den på LAN Master direkt efter att jag fått tillbaka den. Fick logikkort, topcase, downcase och bezel (plasten runt skärmen) utbytta. Nu är datorn i princip helt ny. Det tog tre veckor, trots att applestore skyndat på mina reservdelar.
Fick regnbågsfärger på skärmen när jag uppdaterade firmware. Löstes med en PR-reset-grej. (Fick hjälp av Apple).
Igår och idag hängde den sig när jag väckte den ur sin sömn. I första fallet var en dvd igång med iDvd, i andra fallet med en film i VLC. Båda i fullscreen. Hoppas att detta inte händer igen!
Krånglar datorn en gånt till vet jag inte vad jag gör. 7 veckors service.. Oacceptabelt egentligen, men Jag älskar min MacBook. Hoppas att Apple skärper till sig i fortsättningen. Det är sååå jobbigt att behöva säga till sina pece-vänner att ens Mac är på service.
Hoppas att alla era MacBook-problem blir snabblösta!
Fridens liljor, 99mac-users!
PS. Jag har en PowerBook G4, en mini g4 1,25 och en iMac G5 i nya chassiet. Allt är klockrent, utom min MacBook. (Och en felande MightyMouse.) Trots mina problem är jag glad att inte ha windows Men, ilandsproblem är också problem.