Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotspots utomlands?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu lämnar jag vårt fantastiska it-land med hotspots i vartenda vrå, till landet där 80% av befolkningen sitter med 56.6k modem; Frankrike.
Ja. Som tur är har de bredband i vissa städer, där ibland Nice, som jag ska åka till.

Min fråga är om någon har tips på bra hotspot siter för utlandet?
Det finns WiFinder.com, men det verkade ganska tunt med spots..

Jobbigt att åka till Monaco varje gång man behöver surfa vettigt.. där är dock det fart på nätet och gott om spottar.

Anyone?

  • Medlem
  • Sverige
  • 2006-08-26 08:55

Glädje bortom gränser.

Tack!

Som bonus har jiwire dessutom en käck widget som checkar läget. Nu kan jag jobbar i lugn och ro

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-26 13:34

Sitter nu på Ariston i Monaco, sippar rosévin och jobbar (läs, surfar) för glatta livet

MERCI POUR VOUS!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-19 10:06

Finns det någon widget som automatisk söker nät även när daotrn är i sovläge så att man kan gå runt med sin bärbara och få ett ljudmeddellande varje gång man har surfmöjligheter? det vore ju UBER.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-19 15:32
Ursprungligen av RoZioN:

Finns det någon widget som automatisk söker nät även när daotrn är i sovläge så att man kan gå runt med sin bärbara och få ett ljudmeddellande varje gång man har surfmöjligheter? det vore ju UBER.

I sovläge så är det omöjligt eftersom de flesta av datorns komponenter (inklusive nätverkskort) är avstängda... Men jädrar vad grymt det skulle vara.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-19 10:17

Den här snokar upp trådlösa nätverk, ska vara Mac-kompatibel också.

http://www.tradium.se/planex/webshop/?mod=product&cat_id=2&product_id=65

1
Bevaka tråden