Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ringa på mobilen med Adressboken

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-27 16:14

Dags för en konvertare att komma med en fråga till.

Såg till min förtjusning att det går, via Bluetooth, att ringa upp mobilen direkt via Adressboken men fattar inte hur jag ska konfigga för det ska funka.
Iofs onödig feature men så söt...
Måste iaf få prova.

Du måste parkoppla telefonen med datorn, gör det via Blåtands Inställningar i System Inställningar. Sedan är det bara att högerklicka på kontakten och skicka sms och ringa direkt från datorn.

När du vill uppleva något riktigt coolt köper du BluePhoneElite.

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-27 17:53
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Du måste parkoppla telefonen med datorn, gör det via Blåtands Inställningar i System Inställningar. Sedan är det bara att högerklicka på kontakten och skicka sms och ringa direkt från datorn.

Så jag kan med andra ord "kasta" mobilen? Kör rubbet via min Mac?
Går det verkligen att svara också.... *Läst som hastigast*

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-27 18:01
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Hur 17 parkopplar jag? Kollat på BluePhoneElite och det är ju ett riktigt sjukt program. Måste köpas!!!

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-27 18:07

Usch, vad otålig jag är!
Det löste sig...

Hittade till och med Bluetooth knappen. Men får det inte riktigt att funka ändå.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-27 17:42

Glöm inte att du måste klicka i Bluetooth-knappen (se bild nedan) innan du försöker ringa. Något som enligt mig är mer användbart är att SMS:a via Adressboken.

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-27 18:00
Ursprungligen av acke:

Glöm inte att du måste klicka i Bluetooth-knappen (se bild nedan) innan du försöker ringa. Något som enligt mig är mer användbart är att SMS:a via Adressboken.

Just den där knappen hittar jag faktiskt inte. Har letat och nog kommit fram till att jag missat någon inställning någonstans.
Kollat lite bland Bluetooth inställningarna och tror att det har med CID numret att göra. Fast helt säker är jag inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-28 10:38
Ursprungligen av petand:

Just den där knappen hittar jag faktiskt inte. Har letat och nog kommit fram till att jag missat någon inställning någonstans.
Kollat lite bland Bluetooth inställningarna och tror att det har med CID numret att göra. Fast helt säker är jag inte.

Den kommer upp automatiskt så länge du har BT installerat på din dator. Inget med CID-nummer att göra.

Förövrigt: Sjukt skumt att de inte har "plastat till" den symbolen.

• Medlem
  • Täby
  • 2006-08-27 20:42

BluePhoneElite rekomenderas... köpte det för dryga året sen... sjukt bra

Sjukt bra! Att kunna svara och prata genom datorn när p910:an ligger i väskan eller står på laddning i hallen!

Symbianmobiler kommer att stödjas i nästa version, en beta kom ut den 24:e, den funkar nästan perfekt. Alla funktioner lirar fint, men importen av gamla mail och samtal funkade inte.

Köper direkt utan att tveka när den kommer ut!

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-27 23:48
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Sjukt bra! Att kunna svara och prata genom datorn när p910:an ligger i väskan eller står på laddning i hallen!

Symbianmobiler kommer att stödjas i nästa version, en beta kom ut den 24:e, den funkar nästan perfekt. Alla funktioner lirar fint, men importen av gamla mail och samtal funkade inte.

Köper direkt utan att tveka när den kommer ut!

Vad är nytt i version 2 då? Hur vet du att det kommer den 24:e?

Ursprungligen av petand:

Vad är nytt i version 2 då? Hur vet du att det kommer den 24:e?

Det står på deras hemsida... den kom ut den 24:e den här månaden. Funkar fint, utom det jag nämnde tidigare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-29 08:16

funkar inte med P990 va?

1
Bevaka tråden