Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macen "slaughtered again" i DV-test

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från MacNN:

DV Editing: "Mac Slaughtered Again"
Thursday, November 14, 2002 @ 10:30am

Digital Video Editing compares the new Dual-1.25GHz PowerMac to a single-processor Dell featuring the newly released Pentium 4 3.06GHz procesor with HyperThreading enabled (the system also uses PC1066 RDRAM) using various Digital Content Creation benchmarks (After Effects and Photoshop): "As for comparing the Dell workstation with the fastest Mac on the market, well, the two machines are apparently in different classes. Take a look at the test results, and you’ll have to agree that, using these benchmarks, the Mac was slaughtered again, and this time by an even wider expanse than ever."

• Medlem
  • 2002-11-14 18:07

Vad ska man säga? Kul för Dell och Intel, trist för oss och Apple...

Det var ju inga små skillnader direkt, jag skulle inte vilja jämföra min burk med den där.

Visst är det kul att ha en riktigt snabb bil (Dell´en i detta fallet)... men inte lika kul när ratten lossnar spontant (Windows).

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-11-14 18:13

Vänta bara, det kommer nog att ändras så småningom...

Jo det kan nog gå snabbt på Dell´n. Men kan man göra något vettigt på en PC ?

vilken tur att man inte sysslar med DV editing!

ps DELL står för vad? "dll hell"?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Zackeman:
Jo det kan nog gå snabbt på Dell´n. Men kan man göra något vettigt på en PC ?

Kan man inte göra ngt vettigt med After Effects och Photoshop???
Nä, surt sa räven. Jag tycker inte heller det var kul men man behöver inte ta det personligt. Det var en tid när det var tvärt om och den kommer antagligen igen.

Ja, vi behöver väl inte överdriva. Klart det går göra saker på PC:n. Man kan ju spela...å sånt...typ...bah

Nämen seriöst så funkar ju faktiskt After Effects och liknande säkerligen ganska bra på PC:n. Men det enda program som det går redigera film på PC:n med är AVID:s högklassiska system. Men inte ens dom fungerar bättre än de flesta på Mac-sidan.

Macen är förträfflig på videoredigering, vilket avspeglar sig på marknadens efterfrågan.

Tyvärr blev vi rostade i detta test. Men Apple ger oss ju fläskiga datorer i Januari. Det kan ni hoppa upp och sätta er på

• Oregistrerad
  • 2002-11-15 11:01

De får göra om testet i februari, då får nog Dell det tufft!

Sen tvivlar jag på vissa tester. Man måste räkna in allt annat med. Användarupplevelse.

Visst går det snabbt att köra en formel ett bil till jobb, men en snabb Saab är klart en skönare upplevelse i det långa loppet...

• Medlem
  • 2002-11-15 11:43

FCP finns inte till PC, det är väl ett skäl gott som något?
Jag har packat ner vårt Avid och nästan glömt bort att det fanns ett sånt märke. FCP regerar

1
Bevaka tråden