Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya nallar från Nokia, inkl färgnalle!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nokia har släppt nya nallar som väntat och även en ny med färgskärm, 7210, som ingen lyckats lista ut i förväg:

Finn styrkan - med Nokia 3410
Nokia 3410 har stöd för Java™-teknik så att du kan ladda ned spännande och roliga spel och tillämpningar. Bland övriga nya funktioner finns 3D-skärmsläckare och en bildredigerare. Nokia 3410 »

En ny favorit i huvudrollen! - Nokia 3510
Nokia 3510 är en lekfull kamrat med spännande skal, polyfoniska ringsignaler och fem kul spel. Ändra hur den ser ut, låter och fungerar så att det passar ditt humör för tillfället. Nokia 3510 »

I världsklass - Nokia 6310i
Vare sig du landar i London eller Los Angeles, Sydney eller Seattle, kan du använda Nokia 6310i som vanligt. Världstelefonen fungerar i tre nät (GSM 900/1800/1900) och på fem kontinenter - till din tjänst, var du än befinner dig! Nokia 6310i »

En fest för alla sinnen - Nokia 7210
Med radikal design och högupplöst färgdisplay får Nokia 7210 saker att hända i färg. Ladda ned intressanta tillämpningar med Java™-teknik, njut av musik från fm-stereoradion eller anpassa telefonen med en bakgrund som täcker hela skärmen. Nokia 7210 inspirerar dina sinnen. Nokia 7210 »

Garanterat genombrott
Nokia 9210i Communicator innehåller allt du behöver - plus funktioner du vill ha, som internet med hög hastighet, direktuppspelande video och Flash-spelare – så att du kan lämna kontoret och snabbt komma igång. Nokia 9210i »

[ 12 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

• Oregistrerad
  • 2002-03-12 13:49

Äntligen, Nokia 7210 var den telefon jag väntat på så länge och det verkar tyvärr som jag får vänta ännu längre för den släpps ju inte förrän i kvartal 3.

Jo, och som vanligt så kan det ta ännu längre tid, för ett år sedan presenterades 6310 som skulle komma i höstas, men blev rejält försenad.

• Medlem
  • 2002-03-12 14:14

Nokia gör fulare telefoner och Ericsson gör snyggare. De har blivit ganska lika varandra, när de mötts halvvägs. Konstigt.

Vad i guds namn sysslar Nokia med?

7210:an var nog den mest kufiska telefon jag någonsin sett! Kolla knappsatsen!

*griper tag I min T68 och håller den som ett heligt kors över bröstet för att skyla mig mot ondskan*

Den ser verkligen skum ut, men jag tror jag väntar med att döma [ut] den innan jag hållt den i handen. Kanske rent av är en bra knappsats...?

Verkar som att designteamet på Nokia fått i sig lite för mycket av någon olaglig substans när de gjorde 7210... Måste telefonerna verkligen vara så otroligt märkliga?

Kul att det kommer nya grejer, men de flesta av de nya Nokiorna känns lite gamla redan innan de släppts. Precis som 8910 - som förvisso är grymt snygg. Själv väntar jag nog tills Ericsson kommer med något nytt och trevligt. Tills vidare är jag alldeles nöjd med min T39m.

Jag dömer i förväg

Jag tycker Nokia börjar få lite hybris. Jag har alltid varit ett Nokia-fan, men det berodde också på att Nokia länge har haft stenkoll på vad som är en snygg och bra telefon. Är det någon som kan räkna upp hur många telefoner Nokia har på gång nu?

3310
3330
3410
3510
5210
5510
6250
6310
6310i
6510
7210
7650
8310
8910
9210
9210i

Femton! Bara jag som blir lite... jösses? Om man bortser från 9210-serien så räcker det faktiskt med en T68 för att ersätta samtliga nämnda. Sen vet jag inte om jag tycker att den I sig är en helt perfekt telefon, ska jag vara ärlig hade jag nog hellre haft en 6510 med funktionaliteten hos en T68, men så smarta verkar inte Nokia vara. För nu ska de vara hippa och skapa en telefon som riktigt skev ut

Jag avvaktar.. tills vidare! Nokia är inte dumma och det kan ju hända att jag underskattat dem som så många gånger innan. Men Sony Ericsson är också en kraft att räkna med, och de är inte här för att kasta tärning!

Senare i veckan kan ni räkna med ett rapportage från CeBit från Martin och mig förresten. Då får jag äntligen chans att se om de nya Nokia-lurarna är lika skumma som de verkar

Ska jag drömma om en supertelefon (kanske inte designmässigt, men i funktioner och innehåll) så är det nog den kommande NEC 515 som verkar ha ungefär allt, förutom bluetooth. Enorm färgskärm med tusentals färger t.ex.

(Här finns en gigantisk bild)

Läs mer här:
http://www.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4771&sid=1

NECs egen sida (med flera stora bilder):
http://www.nec-cebit.com/product_detail.asp?id=136&subcatID=89&parent_id=80&lang=eng

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-12 17:44
Citat:

Skapades ursprungligen av: Venger / Mats Björnström:
Om man bortser från 9210-serien så räcker det faktiskt med en T68 för att ersätta samtliga nämnda.

Varsågod och behåll din "barnskallra"
Skämtåsido så imponerar Nokia med att satsa stort på konsumentmarknaden och jag tror att deras chans att bredda Ericsson (ännu en gång) är minst lika stor som någonsin tidigare. Ericsson måste profilera sig tydligare i sitt samarbete med Sony och bestämma sig om man vill konkurera på konsumentmarknaden eller vara mer nischad, vilket jag personligen tror är mer lämpat med tanke på hur deras telefoner
utvecklas och formges. Tekniken i samtliga mobiler på marknaden kommer nog att vara rätt snarlik, men det är inte där slaget avgörs!
Vi väntar på en replik från Ericsson...och kanske de andra tillverkarna också!

:rolleyes:

• Medlem
  • 2002-03-12 23:28

Hmm, det kanske börjar bli dax att byta ut NMT,n

*håller hårt i sin Ericsson*

Enligt Mats ser 7210an ut som en alien. Hm ja, jag säger lite alien men riktigt cool. Nokia 8890 till salu!

Som jag sade, en riktig Alien utan tvekan

[ 13 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Venger / Mats Björnström ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Enligt Mats ser 7210an ut som en alien. Hm ja, jag säger lite alien men riktigt cool. Nokia 8890 till salu!

Vad ska du ha för den?

1
Bevaka tråden