Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En liten bit ramlade ut ur iBooken...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, jag öppnade min iBook (fråga mig inte varför, lång historia) och när jag höll på att sätta ihop den igen ramlade en lite metallbit ut.
Jag har ingen aning om var den har suttit. Den mäter ungefär 5x10mm och vid närmare undersökning visar det sig att det är en rätt stark magnet och inte bara en vanlig metallbit. Den har gammalt klister på baksidan.
Enda sedan denna incident så går inte min iBook ner i dvala när jag stänger locket. Är det någon som vet varför? Jag antar att det har med magneten att göra, men var ska den sitta?

• Oregistrerad
  • 2006-08-29 20:36

har du möjlighet att fota den?

//Adam

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-29 20:42

Det är en magnet som jag tror sitter nånstans i locket på ibooken, som används för att datorn ska känna av när man stänger locket och då sätta datorn i vila. Jag tror det är dess enda syfte.

• Oregistrerad
  • 2006-08-29 20:59

Ah tänkte 5x10cm tänkte väl att det skulle varit lite stort :p.

Är det inte så att magneten sitter i själva datorn och den motstående plattan sitter i skärmen eller har jag fel?

Tror att den ska ligga runt piltangenterna i iBooken. Du kan ju testa och dra den ut med ramen på skärmen och se vart sensorn sitter den kommer ju att somna nöör du träffar rätt

//Adam

Det ska finnas två magneter längs den övre kanten under tangentbordet som håller det på plats (det känner man när man lyfter på tangentbordet), kan det vara någon av dem som känner av när man stänger locket?

1
Bevaka tråden