Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adiums meddelandefönster, inställningar.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att ställa in så att meddelandena man får i Adium (MSN) inte dyker upp automatiskt utan att man bara ser dem i kontaktlistan? Tycker det är lite halvirriterande att de bara dyker upp helt utan förvarning.

/Jenny

Hm, min slänger inte upp meddelandefönstret när det kommer ett nytt meddelande, och jag hittar ingen inställning som direkt reglerar det. Möjligen kan du se till att Inställningar -> Avancerat -> Meddelanden har "Göm när Adium är i bakgrunden" är ikryssad. Och kolla så att det under Inställningar -> Händelser inte är inställt så att meddelande fönstret kommer till förgrunden vid "Meddelande mottaget".

Ska kolla där, tack!

Annars kan du testa att ställa in speciella inställningar i Inställningar > Händelser.

Har varit där inne och snurrat men hittar inte nå andra inställningr att ändra förutom hur mycket Dock ska studsa?

NU hittade jag! Nu ska vi se om det funkar, bara nån skriver till mig.

Näe. Fortfarande dyker rutan upp utan att jag bett om det. *sur* Har inställt på att namnet ska dyka upp i Dock när någon skriver, att jag rör Öppna meddelandefönster gör varken till eller från?

Näe, igen! NU gör den som jag vill! En omstart gjorde susen.

1
Bevaka tråden