Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RSS-program

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-29 22:17

Kör Vienna nu och tänkte höra vad mer för alternativ som finns som kanske är bättre...

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-29 22:39
Ursprungligen av Björn Leander:

Jag gillar NewsMac Pro och NetNewsWire.

Använder du båda två? Bara nyfiken vill nog helst bara ha ett rss program. Kollat lite på Macupdate men orkar nog inte gå igenom en massa program. Rekommendationer gillar jag däremot

Jag har provat båda och fallit mer för NetNewsWire. Programmet är lätt att använda och ser bra ut. Man kan dessutom göra flera förändringar i hur man vill visa upp RSS-strömmarna.

Senast redigerat 2006-09-03 16:01

Jag kan verkligen rekommendera NetNewsWire, inte baserat på att jag testat alla andra RSS-läsare som finns, men baserat på att jag kört det i flera år och fortfarande är väldigt nöjd. Och jag lever i min RSS-läsare. Det är inte speciellt dyrt heller, men vill man köra snikvarianten finns Lite-versionen som är helt gratis.

Kör oxå NetNewsWire, men vill nämna NewsFire ($18.99) eftersom det brukar dyka upp på listor över snyggaste OS X-appsen.

• Medlem
  • Ale
  • 2006-08-30 13:56

Problemet med NewsFire är att det är inte är gratis, inte heller finns det en lite-version. Och demot är minst sagt DRYGT, hela tiden kommer popups som påminner en om att köpa programmet. Hjälper inte heller att utvecklaren är som han är, inte lätt att få bra support direkt. Många brukar likna honom med "soup nazin" i Seinfeld.
Netnewswire Lite är fint, dock tycker jag den saknar en del viktiga funktioner som fulla versionen har.

Du sa att du körde Vienna, har du testat senaste testversionen som kom i förrgår? Tycker den blir bättre och bättre http://macupdate.com/info.php/id/18789

Jag har, precis som j0ppe, övergett NewsFire för Vienna och är mycket nöjd.

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-30 14:56

Gillar det avskalade gränssnittet i Vienna. Testat sharewareprogrammen vi diskuterat tidigare. Jag betalar gärna om det är bra. Men just nu känns Vienna som en vinnare.

1
Bevaka tråden