Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kostnad för uppgradering?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kommer det att kosta att uppgradera från Tiger till Leopard, sådär mellan tummen och pekfingret?

Har ju ingen aning om vad sånt här brukar kosta på Mac, har försökt hitta nån info men det har inte gått så bra.

Någon som vet?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-30 11:30

Ungefär 600 kr om du är student och 1200 kr om du inte är det. Finns inga uppgraderingspriser utan man får köpa nytt.

Attans, så pass alltså? Synd att man inte studerar, tror du man kan skicka in en studerande kompis på lämplig Applestore och "köpa ut" åt mig?

Priset för Panther och Tiger har varit 129 dollar och precis som Peth skriver så har Apple inga uppgraderingspriser alls. Jag läste någon som spekulerade i att Leopard skulle kosta mer eftersom Jobs gjorde en grej av att Leopard inkluderar fler program än tidigare (Front Row mm), fast jag vet inte om jag köper det. Speciellt nu när Vistas priser läckt ut så tror jag det vore smart av Apple att inte öka priset för Leopard jämfört med tidigare.

Runt tusenlappen, alltså.

Som sagt, vad tror ni om att be en studentvän köpa ut det?

En studentlicens ska väl också användas av en student, men givetvis kan ingen kolla i operativet efter installation vad du betalade för lådan. Men jag skulle tro att det ses som att du då kör en ogiltig licens efter som du själv inte är student. Det har ju aldrig varit licensnummer för att installera OSX så det går ju som sagt inte att se...

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

En studentlicens ska väl också användas av en student, men givetvis kan ingen kolla i operativet efter installation vad du betalade för lådan. Men jag skulle tro att det ses som att du då kör en ogiltig licens efter som du själv inte är student. Det har ju aldrig varit licensnummer för att installera OSX så det går ju som sagt inte att se...

Det borde vara sant för Apple Education Store, men när man handlar via Mecenat eller Student-kortet så behöver man inte godkänna några villkor som inte redan finns i den vanliga Apple Store.

Men hur kan det räknas som ogiltig licens? Jag kan ju ha köpt datorn av någon? Fått Leopard i present?

Men troligtvis kommer jag inte att våga mygla. Jag är en fegis.

1
Bevaka tråden