Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook: No Airport hardware found

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-31 20:28

Skulle visa hur smidigt det är att köra trådlöst för bästa polaren och blev grymt besviken. Kan inte connecta via Airport. Har inte tappat eller på något annat sätt varit vårdslös med min MacBook.
När jag kollar under Airport så får jag "Status: No Airport hardware found".

Vad göra?

1. Har det fungerat tidigare på den datorn?

2. Vad har du gjort med datorn från det att det fungerade och fram till nu? (typ installerat minne eller bytt disk eller något liknande)

3. Varför har du döpt tråden till "Trams?"? Vad har det med frågan att göra?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-31 20:44
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

1. Har det fungerat tidigare på den datorn?

2. Vad har du gjort med datorn från det att det fungerade och fram till nu? (typ installerat minne eller bytt disk eller något liknande)

3. Varför har du döpt tråden till "Trams?"? Vad har det med frågan att göra?

1. Ja, det funkade igår kväll innan jag åkte till jobbet? Macbooken nerpackad i väska, inte stött emot någonstans eller gjort någon som helst installation. Kört den via TP på jobbet och funkade bra då också.

2. Inte gjort några förändringar sen det fungerade sist.

3. Blev irriterad.

  • Medlem
  • 2006-08-31 21:45

Döper om tråden.

Admin

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-31 21:49

Har kollat lite nu och jag är kanske kraftigt ute och reser men har en liten teori även om den kanske inte är trolig.

Installerade Snitch igår och avinstallerade den lika snabbt. Kan inte vara något i Snitch som ligger kvar?

Har också ( säkert ännu otroligare ) i System Preference en Version Cue 2 ikon kvar trots att jag avinstallerade Version Cue i förgår.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-08-31 23:11

Fick tipset av en jobbkollega som haft liknande problem med bluetooth. Hans bluetooth la av att fungera när han haft sin bärbara i Vila "för länge".
Jag stängde av min MacBook. Lät den vara avstängd en stund och nu funkar Airporten igen.

1
Bevaka tråden