Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Vet inte om det är fler som uppmärksammat att docken på iMacen bränner fast innom 1 år - trist, ångrar verkligen att jag inte hade ställt in den till att automatiskt glida undan från skrivbordet. Gäller kanske alla skärmar... ville bara småvarna för detta. Finns väl inget att göra åt detta så här dags ??
Jo det hjälper så sakterliga att t.ex låta skärmsläckaren *sudda* ytan där den fula randen uppstod.. valde att låta skärmsläckaren ta mina bilder i iPhoto som den zoomar sig igenom, blir väl störst påverkan på platsen för respektive pixelyta.
Olle, hur gick det, upplever du det ofta numera? Eller försvann det helt?
Jag har upptäckt att min iMac har dockan och terminalfönstret "fastbränt", men det går bort efter några timmar av en vit bild framför.
Tyvärr kommer de tillbaka när jag kör upp rutor igen.
Inte en aning, minns inte ens att jag startade denna tråd för 2 år sedan... jag har förvisso kvar iMacen, men min sambo är den som använder den, jag kör en PowerMac G5... tror inte att problemet finns kvar på den.
Inte en aning, minns inte ens att jag startade denna tråd för 2 år sedan... jag har förvisso kvar iMacen, men min sambo är den som använder den, jag kör en PowerMac G5... tror inte att problemet finns kvar på den.
Jag lyckades bränna fast bilden litet på min mbp då jag hade stängt av skärmsläckaren vid något tillfälle. Att stänga av datorn visade inbränningen, men skärmsläckaren fixade biffen. Nu är datorn perfekt igen.