Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara bakåt i InDesign?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det sant att man inte kan spar till tidigare versioner fr CS2?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-02 23:35
Ursprungligen av Peter de Voto:

Är det sant att man inte kan spar till tidigare versioner fr CS2?

Nej. Det är inte sant. Du kan spara så filerna går att öppna och redigera i CS1 via inx-formatet. Välj bara "spara som" och sedan Indesign Interchange.

Om du vill veta vad som är nytt i ID CS2 kan jag rekommendera dig att läsa följande sida:
http://www.adobe.com/se/products/indesign/overview2.html

• Medlem
  • 2006-09-02 23:37

Mja, man kan exportera som InDesign Interchange-fil som lär gå att öppna i tidigare versioner. Hur tidiga vet jag inte.

edit: rasta hann först. Men man kan inte "spara som" utan måste exportera.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-03 00:00
Ursprungligen av Baron:

Mja, man kan exportera som InDesign Interchange-fil som lär gå att öppna i tidigare versioner. Hur tidiga vet jag inte.

edit: rasta hann först. Men man kan inte "spara som" utan måste exportera.

Sorry, jag slarvade tydligen med menykommandot. Tack för rättelsen, baron. :-). Går dock bara att öppna i CS1, inte i ID1 eller ID2, dessvärre.

Synd om oss med InDesign 2

Tack för svaren. Inlysande. Då måste alla upp i CS iallfall. Puh. Jag kan InDesign någotsånär men var gång jag "tvingas" gå in och göra något i någon annans Quark känns den så mycket mer intuitiv - och där går ju att spara bakåt och även föra över till ID. Och nu är ju prisskillnaden bara 2.400kr för att gå upp till QXP...

• Medlem
  • 2006-09-03 23:06

QXP kan bara spara bakåt en version, om det inte har ändrats i och med den senaste versionen, väl? QXP 5 kunde i alla fall bara spara till 4, och 6 bara till 5.

1
Bevaka tråden