Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midi från dator till synt via usb

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 18:58

Går det med en G4 vindtunnel? har en god vän som jag sålde min G4 till och som försöker lyckas med detta konststycke. Själv har jag inga erfarenheter om ljudproduktion.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-09-04 19:15

Jodå, det skall inte vara några problem alls, det man behöver är ett sequencerprogram som är inställt på att skicka ut det förinspelade midi't till rätt synth/ljudmodul. Hur detta görs beror på vilket program han använder men det skall finnas bra dokumentation om detta

//Filip

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 19:48
Ursprungligen av Filip:

Jodå, det skall inte vara några problem alls, det man behöver är ett sequencerprogram som är inställt på att skicka ut det förinspelade midi't till rätt synth/ljudmodul. Hur detta görs beror på vilket program han använder men det skall finnas bra dokumentation om detta

//Filip

Jag vet att han försöker med Garageband, men ifall han har tillgång till andra program vet jag inte. Om det funkar med garageband och rätt inställningar så är det bra. Ifall det inte fungerar, finns det några gratisvarianter som han kan börja med och vad heter dem?

Oh, jag glömde tillägga, han har en usb lösning just nu. kanske är viktigt att poängtera?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-05 12:02

menar du skicka midi ut från datorn till en extern midisynt?
i så fall; det går inte med GBand. den kan bara skicka midi internt.
din kompis behöver ett program som Logic eller Cubase eller Live.
det finns också några shareware sequensers

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 19:57
Ursprungligen av xis:

menar du skicka midi ut från datorn till en extern midisynt?
i så fall; det går inte med GBand. den kan bara skicka midi internt.
din kompis behöver ett program som Logic eller Cubase eller Live.
det finns också några shareware sequensers

Ok, tack för alla svar. Skall meddela honom detta.

Citat:

Går det med en G4 vindtunnel? har en god vän som jag sålde min G4 till och som försöker lyckas med detta konststycke. Själv har jag inga erfarenheter om ljudproduktion.

Har kört mina syntar via usb-midi på min G4, quicksilver 733 mhz. Det funkar bra. Programmet är finale 2004b (notskrivningsprog).

1
Bevaka tråden