• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-05 23:56

Hej!

Jag förstår inte varför jag inte kan få min skrivare (Oki 4250) att fungera i det trådlösa nätverket (airport extreme). När jag ska skriva ut får jag följande meddelande: "Network host "IP" is busy; will retry in 30 seconds..." Jag fann den kommentaren i en annan tråd men med en lösning som jag inte har någon nytta utav. Det är till och med så att den ibland börjar föra över informationen. Men, när cirka 5-15 % är överfört så avslutas utskriften och återgår till meddelande om att network host is busy.

Ni får ursäkta mig nu grabbar och tjejer men jag är inte superhaj på det här med trådlösa nätverk. Jag har sett till alla sladdar sitter i rätt flera gånger, jag har laddat ner de senaste uppdateringarna, har sökt på varenda forum som jag känner till, googlat, har kollat apples supportsida, har försökt uppdatera drivrutiner, varit inne i airportens adminverktyg och dubbelkollat allt, till och med provat med IP-adresserna däri - ja, ni förstår, börjar tro att jag är helt dum i huvudet och borde stämma mitt universitet.

Nu har jag försökt installera skrivaren med rätt inställningar flera gånger varpå att jag istället för network busy får upp busy, down or unreachable med ett fett utropstecken på kuppen. Känns som ett nerköp - det går alltså åt fel håll. Och nu har jag skrivit så mycket att jag bara ska vara glad om någon av er "power-users" orkar ta er igenom min novell. Jag bytte till mac för att slippa sånt här... fattas bara en bluescreen.

Kram kram
...va milda mot mig - jag är skör