Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Driver till Canon ixus 60?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-06 13:47

Hej,

Hustrun köpte en kamera förra veckan, Canon Ixus 60.
Jag kan inte få den att spela med Macen. Har letat efter drivrutiner med inte hittat.
Vill inte skruva sönder kameran och plocka ut bilderna för hand.
Vad göra?

Danne

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-06 13:51

Minneskortsläsare?
Annars ska ju ixus 60 fungerar med osx out of the box. Provat att importera bildern till iPhoto? eller bildinsamling?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-06 13:55
Ursprungligen av Bijan:

Minneskortsläsare?
Annars ska ju ixus 60 fungerar med osx out of the box. Provat att importera bildern till iPhoto? eller bildinsamling?

Det ordnade sig bara man puttade knappen i rätt läge...:">

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-06 13:52

ehh..... det löste sig. <rodna />

Min sambo har en Ixus 60 och den funkar direkt. Bara att ansluta USB-sladden.

Men om du förväntar dig att få upp den på skrivbordet kan du känna dig blåst. Inga Canon dyker upp där. Antingen får du använda iPhoto, Bildinsamling eller Canons eget program.

Skaffa minneskortsläsare om du ha vill ha upp en enhet på skrivborder.

Känns ganska kasst att Mac världen måste styra användaren så mycket att kameran inte kan komma upp som en enhet likt i Windows XP. Är det inte användaren som själv bör få bestämma hur den vill föra över bilderna? Känns som om programmerar teamet inte riktigt når ända fram alltid.
Tanken slår en, jag kanske bara vill skicka en bild via mail och då måste jag öppna ett foto program först. Kanske bara vill välja en fil och skicka den. Allt är naturligtvis inte bra med Windows. Tycker bara det skall vara upp till användaren och att tillhandahålla en viss flexibilitet för de som vet vad de vill åstadkomma.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-29 08:10

Man använder enkelt bildinsamling när man bara vill ha en bild, med Quicksilver tar det ca 4 eller 5 sekunder att få igång. I mitt normal fall använder jag dock alltid kortläsare, det är sjukt mycket enklare - jag skulle nog använt kortläsare om jag hade PC med.

Det är Canon som bestämt att kameran inte skall dyka upp på skrivbordet, inte Apple.

1
Bevaka tråden