Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ökad nedladdningshastighet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en liten fundering på en sak som ligger aningen utanför mitt kompetensområde.

När jag laddar hem filer från en kompis FTP-server (Win 2000) så ligger jag på ca 30 k/sek i nedladning. Det ska tilläggas att jag mot vissa andra servrar kan ligga på över 100 k/sek.

Nu är det så att andra kompisar till honom kan ligga på en bra bit över 100 k/sek när dom laddar ner från honom...

Nu är det som så att en PC-kompis till honom körde med en såkallad "download accelerator" för att öppna upp fler "soccets" när han anslöt.
Nu är frågan om det finns någon liknande historia till min kära Mac?

Eller finns det något annat smart sätt att utnyttja den kraften som våra internetlinor besitter???
Berika mig med info i ämnet ni som kan...

/Fredrik

Speed Download gör jobbet åt dig. Läste dock på Versontracker att det ändrar inställnignar för nerladdning i webbläsaren för nerladdning och att det inte följer med någon avinstallerare.

Mer information på Versiontracker

Speed Download fungerar väl bara med Explorer?

Med Mozilla brukar jag ligga på mellan 150 - 270 kilobyte/sekund med mitt Bostream. Explorer ger samma hastigheter. En kompis med Explorer under 9:an har det problemet att den förlorar fart (den börjar snabbt och segar ner sig). Gamla Netscape är också snabb på nedladdningar.

Jag rekommenderar Mozilla, men Explorer under OS X går snabbt också.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-20 09:16

Jag tänkte väcka en väldigt gammal diskussion och se om någon har fler tips på download accelerators. De flesta jag hittar på versiontracker kostar pengar.

Det finns en som jag nu använder; Axelerate, men nackdelen med denna är att jag bara kan ladda ner en fil åt taget.

Så tips på download accelerators och managers mottages tacksamt. Inte krav på att det ska vara helt gratis, men som student vill jag inte lägga ner mer än ca. 100 kronor på ett sådant här program.

Finns det kanske rentutav en plugin till Firefox för detta som jag har missat?

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-21 07:18

Okej... ingen som svarar? Då bygger jag på min fråga till dem som testat de alternativen som kostar pengar:

Vilka erfarenheter har ni av de programmen? Klarar de till exempel att ladda ner filer från kodskyddade sajter? Hur bra kan man ställa in antalet nedladdningar/fil, o.s.v.

Tacksam för svar / Trött på 40 KB/s när jag borde kunna få 300-400.

1
Bevaka tråden