Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej jag efterlyser ett progg där jag kan gå till min bild mapp dubbelklicka på en bild och få upp den i helbild, sen vill jag att jag ska kunna gå till nästa bild med hjälp av tangentbordet.
ACDSEE i windows miljö funkar ju så men tydligen inte under osx ???
Vad ska jag ha för progg ? lite desperat här........
Antingen öppnar du bilden/bilderna i Programmet Förhandsvisning och trycker kringla + shift + F eller så högerklickar du på bilden/bilderna och väljer alternativet Bildspel.
Antingen öppnar du bilden/bilderna i Programmet Förhandsvisning och trycker kringla + shift + F eller så högerklickar du på bilden/bilderna och väljer alternativet Bildspel.
Ja, det är ju okay för att få upp bilden i fullskärm, men hur kommer man till nästa bild utan att stänga progget och klicka på en ny bild ?
Ja, det är ju okay för att få upp bilden i fullskärm, men hur kommer man till nästa bild utan att stänga progget och klicka på en ny bild ?
Genom att klicka på Nästa-knappen som är en pil som pekar åt höger.
Är det så att du bara öppnat en bild? Har du bara öppnat en bild är det ju bara en bild du kan se. Öppnar du flera bilder så kan du klicka dig fram mellan dem.
jag klickar bara på en bild, typ den översta i en mapp.... funkade bra i win och i linux.
Linux är ett ganska brett begrepp. Vilken distribution och vilket program använde du då? Kanske finns en version av programmet kompilerat för Mac OS X...
Graphic Converter http://www.lemkesoft.com/en/graphcon.htm
Programmet följde med en del datorer, bland annat PM och PB har jag för mig. Kanske är det likadant fortfarande
Jag använder iPhoto till alla mina bilder. I dess inställningar har jag valt att jag vill redigera bilder i helskärmsläge.
Så när jag dubbelklickar på en bild kommer den upp i helskärmsläge. Jag kan bläddra genom höger/vänsterpil, eller genom att dra upp musen högst upp för att få en bildmeny.
Problemet med iPhoto är just det att bilderna måste importeras in i programmet. Det går (så vitt jag vet) inte att utgå från en redan skapad mappstruktur. iPhoto är väl alltså inte så bra för att just titta på en bild som ligger i en valfri mapp?