Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagg i Förhandsvisning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 18:46

Har upptäckt något mycket irriterande...
När jag sitter och läser en 650 sidor lång pdf i förhandsgranskningsprogramet som medföljer OS X laggar det när jag scrollar eller drar med musen (handpekaren). Har kontinuerlig påslaget. Ska detta lagga? Om man ser till att jag kan köra WoW på högsta inställningar med flyt, tycker jag inte det!

Har en MacBook pro 17" 1,5 GB minne, det "stora" grafikkortet.

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2006-09-09 01:04

Är antagligen hårddisken som spökar... orkar väl inte läsa allt i ett svep utan cachar dom närmsta sidorna men scrollar du mycket så laggar det för att data måste läsas från disken.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 08:27

Jag tror inte det... filen e på 7,5 meg och borde således lätt kunna läsas in i minnet. Dessutom så laggar det även när jag bara scrollar den aktuella sidan. Dock inte när jag drar långsamt.

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2006-09-09 12:41

åh fan... det låter ju väldigt knasigt. Har du provat någon annan PDF? Är det samma symtom då? Hur många andra program har du öppna och hur mycket minne tar dom?

Är det samma sak om du stänger ner alla andra program och bara kör Förhandsvisning?

• Medlem
  • 2006-09-09 16:36

PDF:er är komprimerade, vilket betyder att den tar avsevärt mycket mer plats i minnet än de 7,5 MB de tar på disken. PDF är ganska söligt att rita upp, och 650 sidor är sjukt mycket.

För att kolla hur mycket en sida tar i minnet, så kan du öppna den i Photoshop. Det står tydligt i inforutan i botten hur mycket den tar i minnet.

1
Bevaka tråden