Ciao,
Jag sitter med Logic Pro 7 och gör housemusik. Tänkte ta in lite externa synthar, och blev genast intresserad av Korgs "MicroKorg" ... http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=microKORG&category_id=1
Den är inte alltför dyr, har en vocoder och andra roliga effekter, mkt ljud och det känns som att man kan vara kreativ, utan att låta som alla andra som använder samma instrument - då det finns så många möjligheter att manipulera ljudet.
Bland Facyory-ljuden i Logic saknar jag originella och gamla vintagesyntar, de som finns är föga tillfredställande och få matchar mina idéer när jag väl vill hitta ett visst ljud. Att manipulera syntarna leder sällan till någon förbättring i fråga att hitta ett riktigt vintage- synth ljud.
Min fråga till er är; Är den något att ha? Vad finns det för kritik mot detta instrument? Vad krävs för att koppla in den i logic? (ngn slags mini-mixer, antar jag?, och hur sker denna koppling bäst?) Jag har ett Edirol FA-66 ljudkort, och en Imac Intel Core Duo G5... Logic Pro 7,22
Mvh