Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att bränna 2 låtar så att det låter som 1

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kryptisk rubrik, jag vet.....
Men här är i alla fall något som jag undrat mycket över:
Jag jobbar en del med musik och så. Spelar in och mixar låtar. På mina köpe-CD-skivor
kan man ofta höra spåren gå in i varandra. Jag menar då när ljudspår 1 går över i ljudspår 2 utan hörbart mellanrum. Man kan gå till spår 2 på CD-spelaren ,men hör inget mellanrum om man spelar låt 1 och låter spelaren rulla....
Jag skulle vilja åstadkomma denna effekt hemma. Toast verkar inte kunna komma under 0,5 sekunder.....Hur gör jag? Går det?

MVH

FrEdrik

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-09-10 20:37

Det finns en del trådar sen tidigare. Kolla på dom.
Jag tror att det är menyn Avancerat/Sätt ihop CD-spår som är det närmaste man kan komma. Men då blir det tråkigt nog som en låt.

Jag vet inget sätt som gör att det blir perfekt. Tror inte att det går, tyvärr.
I alla fall inte med iTunes.

/Bauer

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-10 20:43

I iTunes kan man gå in i inställningar under "avancerat" sedan "bränna". Där kan du välja mellanrum mellan låtarna t ex "inget"

• Oregistrerad
  • 2006-09-10 22:12

Jag har iTunes inställt exakt så men det blir mellanrum i alla fall.

• Oregistrerad
  • 2006-09-10 23:25

Det ska gå! Man får se till att ha ett program där man kan välja 0 sek mellanrum och "Disc-At-once".
Disc-at-once betyder att skivan skrivs i ett kör, utan pauser.
Det finns även "Track-at-once" vilket skriver ett spår i taget, som gör att det blir hack även om man valt 0 sek mellanrum.

Vet inte vilka program detta går med under OSX, då jag bara gjort det på PC. Kör du Logic som musikprogram får du även med programmet WaveBurner. Jag är nästan helt säker på att det går att åstakomma i det.

• Oregistrerad
  • 2006-09-10 23:30
  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 23:34

Jag använder waveburner och där funkar det alldeles utmärkt att branna ut låtar som fadar över mellan varandra utan att det blir tyst. waveburner ingick med logic pro o jag vet inte om du kan ladda hem det eller köpa det utan logic. annars tror jag det är det absolut bästa brännarprogramet för musik till mac.

1
Bevaka tråden