Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X krånglar. Hus startar jag upp i OS 9? (var: Osx panik)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-07 12:48

Hjälp.
Min iBook strulade igår. Först hade jag inga rättigheter att installera även fast jag vad inloggad med admin-rättigheter.
Inget ville riktigt fungera som det skulle och när jag startade om den så ville den att jag skulle registrera ett nytt konto, som man gör när man installerar första gången.
Ok, jag fyller i allt för att inget annat funkar, då får jag upp medellandet att konto inte kan skapas.
Jag har kommit fram till att omformatering och om installation nog är nödvändigt, men jag hoppas på att kunna rädda vissa saker först.
Bara jag skulle kunna starta datorn i os9 så borde jag kunna komma åt mina dokument.
Finns det något sätt att starta upp och välja operativsystem? Så som man bootar från cd genom att hålla nere C när man startar datorn?

/Johan

Ändring: Förtydligande av rubrik /c

[ 07. februari 2003, 12:54: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

• Medlem
  • International user
  • 2003-02-07 12:53

Har du provat att reparera skivbehörigheter? görs lämpligtvis i ditt fall via system-cdn.

Välja vilket system du startar från gör du genom att hålla nere ALT vid uppstart.

Sedan har du nog postat i fel forum egentligen...

Tråden flyttas till OS X-forumet. Snälla, skriv i rätt forum direkt.

/c, moderator

1
Bevaka tråden