Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kul trick med minimera(n)de fönster.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste om detta idag och det var ett ganska roligt trick (bug?).

Ställ in anden-i-flaskan som minimeringseffekt.

Öppna terminalen och skriv in "killall Dock". Tryck inte på retur ännu.

Öppna exempelvis firefox eller safari och surfa till en sida som är hyffsat lång (typ 99mac).

Shift-klicka på minimeringsknappen och tryck retur i terminalfönstret. Boom! Fönstret vet inte var det skall ta vägen när Docken försvinner och fastnar mitt i. Det går dock fortfarande att scrolla omkring som vanligt.

Ledsen om detta redan postats tidigare. Om detta är fallet åberopar jag halsfluss.

Såg det där någonstans men här är en annan sak, kanske gammal som gatan. Om man öppnar/stänger Dashboard med shift nedtryckt så sker allt i slowmotion. Likadant går det att stänga ner fönster i dockan riktigt långsamt genom att hålla ner shift samtidigt som man klickar på den gula knappen.

• Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-13 13:03
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Såg det där någonstans men här är en annan sak, kanske gammal som gatan. Om man öppnar/stänger Dashboard med shift nedtryckt så sker allt i slowmotion. Likadant går det att stänga ner fönster i dockan riktigt långsamt genom att hålla ner shift samtidigt som man klickar på den gula knappen.

Samma grej fungerar med Exposé. Ser ganska ballt ut om man har massor med grejer igång. När jag av misstag upptäckte det här så hade jag ca 25 bilder upp i photoshop

Hehe... coolt!

haha! Coolt. när jag skriver detta har jag fönstret i detdär mellanläget.:cool:

Ett kul alternativ är att köra en film i ett deformerat fönster. Ser rätt märkligt ut…

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-16 00:16

Yep, första gången jag såg detta så tänkte jag direkt "Sheet vad Apple gör mycket roliga saker med OpenGL". Fullständigt onödigt, men sjukt underhållande.

1
Bevaka tråden