Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skapar man en maximalt bärbar "musikmaskin"?!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-07-28 12:12

Sedan ett par år tillbaka har jag varit helt uppslukad av alla möjligheter med Mp3-filer...många timmar har gått åt att konvertera om hela min cd-samling (och den är STOR). Nu börjar man få en diger "databas" med låtar så det räcker att spela i flera månader,dygnet runt utan att höra samma låt två gånger !!!
Men nu till frågan: Den "våta drömmen" är ju också att skapa en optimal bärbar musikmaskin, och alternativen verkar just nu vara tre: Antingen
skaffar man sig en iBook eller PB med så stor hårddisk som går idag (PB = 30 GB ?!), eller så köper man sig en bärbar Mp3-spelare (typ en Archos 6GB Jukebox eller likn. Här börjar det också dyka upp bärbara CD-spelare som läser Mp3...). Det tredje alternativet är att investera i en stor extern hårddisk som man pluggar in, där det går, i lämplig maskin...fördelen är att man kan ta med sig rätt mycket då, men är å andra sidan beroende av en lämplig dator.

Någon som har idéer och/eller tips ?!?

48GB Pocketdrive med fw & usb

/Johanw

Jag har länge tittat efter en portabel mp3-lösning som a) inte är gigantiskt stor och b) har en stor hårddisk. Det bästa jag har hittat hittills är en ny spelare som Archos ska släppa den 1 augusti. http://www.archos.com/us/products/product_500205.html Macoteket ska ta in den tydligen.

• Oregistrerad
  • 2001-07-30 13:40

Den ultimata MP3-spelar-hårddisk-lösningen verkar inte finnas än.

Man skulle vilja ha en spelare med ett tiotal gigabytes hårddisk i samma format som en riktigt liten Minidisc-spelare. Plus firewire-anslutning och riktigt bra ljudkretsar (inte äckliga förinställda equalizer-lägen som Rio, yepp och alla de andra små plastiga spelarna har).

Något som verkar lovande (men faller på den fysiska storleken, att det inte finns någon LCD-display och att det inte är möjligt med batteridrift) är annars mp3-hårddiskarna man hittar här:

http://www.interactivemediacorp.com/mp3.html

[ 31 Juli 2001: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

• Avstängd
  • 2001-08-06 19:20

"Bärbar musikmaskin"

Menar du en gitarr eller nåt? .-)

Citat:

Skapades ursprungligen av: slide:
"Bärbar musikmaskin"

Menar du en gitarr eller nåt? .-)

LOL

1