Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dashboard, vart finns de ?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 22:21

Hej alla, nu kommer en nybörjarfråga igen, har fått nys om dashboard och skulle gärna vilja ha detta program, frågan är då vart hittar jag de ?

har sökt och vad jag förstår så ska de vara standard i tiger?
sitter på en powerbook G4 med tiger, gömmer då sig programmet nånstans eller kan ja ladda ner/köpa de nånstans ?

Tryck på F12 och Voilá!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 22:39

jo jag läste de nånstans också, men de funkar inte F12 dvs samma som eject knappen får bara upp ikonen transparent i mitten alltså ejekt ikonen ?

märkligt de här.

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-12 22:43

Har du ingen på dockan? Hovra med markören över ikonerna och se vad det står.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 22:46
Ursprungligen av Konrad:

Har du ingen på dockan? Hovra med markören över ikonerna och se vad det står.

nej inget där min vän men tack för din vilja att hjälpa mig, men som jag förstår på era svar så ingår de i alla fall i tiger ?

kanske inte har de hur kollar jag upp de ? fick nämnligen med en tiger skiva när jag fick den här så jag har bara antagit att de var den versionen installerad.

Edit: såg nu att jag har mac os x 10,3,9
jag har alltså inte tiger ?

Ursprungligen av D3an:

Edit: såg nu att jag har mac os x 10,3,9
jag har alltså inte tiger ?

Nej, det är inte Tiger som är installerat på din dator.
10.3.x är Panther.
10.4.x är Tiger.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-12 22:54

På min Powerbook sitter F12 till vänster om Eject. Prova [fn + F12] där fn är den lilla tangenten längst nere till vänster. (fn borde inte behövas, men du kanske knutit något annat snabbkommando till F12?)

Om du inte hittar din Dashboard i Docken så bör du iallafall se den i din programmapp.

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-12 22:54

Ligger det ingen i mappen "Program" heller, det ska det göra för den följer med vid installationen och går inte att välja bort. Finns den inte där så är det någon handgripligen kastat den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-12 23:10

nej de verkar inte finnas här, kan jag på något sätt få tag på detta program ?
ladda ner, eller installera från min tiger skiva ?

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-12 23:21

Vad händer om du söker efter Dashboard?

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-12 23:37

Tur att mysteriet löstes.
Synd att D3an inte har Tiger.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 09:12

aja bra då vet ja men vilken tur att jag har tiger på skiva då, ska se om jag fixar installationen
I´ll be back

När du installerar Tiger - välj inte alternativet "Uppgradera", välj i stället "Arkivera och installera". Då blir det ett nytt och fräscht system, men alla dina gamla program (och de flesta inställningar) finns ändå kvar.

1
Bevaka tråden