Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs effect

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag höll tal på Nordic SysAdmin träffen i Göteborg förra veckan och nämnde "Steve Jobs effect" som en del av mitt framförande. Så fort den mannen öppnar munnen så dör dom flesta macsajter - nästan alla forum iallafall.

Så hände väl typ ikväll på 99mac också - trots tre Xserve G5 2x2GHz som webbservrar. Så här ser peak ut för en av noderna ikväll (bild nedan). Ska se om man kan uppdatera lite grejer och trimma bättre inför nästa event - eller börja skramla till ett par till noder

Det kanske vore en god idé att börja använda lighttpd istället för Apache.

Ursprungligen av Björn Leander:

Det kanske vore en god idé att börja använda lighttpd istället för Apache.

Vi är ganska beroende av exempelvis mod_rewrite och vissa PHP funktioner som jag tror kan strula med annat än Apache - inte helt säker dock.

I vårt fall är vBSEO-modulen en stor prestandapropp men också en av anledningarna till att vi är så bra indexerade. Ska se om jag kan trimma den lite mer genom uppgraderingar och annat fix.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-25 15:02

På tal om Steve..

Säger han det där med "There is one more thing..." på varje keynote han presenterar?
Blev lite nyfiken bara efter att har kollat in ett par dussin youtube filmer

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-25 15:36

Boris91,

Just frasen "one more thing..." är ett av Steve's signum...liksom jeansen & den svarta polotröjan...

Säger han inte "one more thing..." blir folk besvikna & klär han sig i något annat än polotröja & jeans, startar vilda diskussioner om huruvida han är sjuk, skall sluta på Apple, o.s.v.

- T

"One more thing" borgar för fräcka grejjer. Sällan något beige:t som kommer efter det uttalet...

SJ for president!!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-25 16:11

1
Bevaka tråden