Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videokorts hjälp någon?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har under de senaste åren varit otroligt intresserad av filmskapande. För snart två år sedan köpte jag ett Radius Videovision PCIkort som har hårdvaruacceleration, så renderingar av material skulle gå snabbare. Tyvärr har jag för ny dator för att använda kortet, så om någon med en beige dator vill köpa det av mig så får ni gärna kontakta mig.

Över till frågan...finns det något kort med hårdvaruacceleration för lämplig penning idag? RTMac kortet, fixar den realtidsrenderingar t.ex...eller måste man upp i prisklasserna då?

Snälla hjälp.

hmm...nytt ord realtidsrendreringar

antingen klarar dom effekterna i realtid eller så behövs de rendreras.

Rtmac kortet kan massa realtids effekter ut över composite/svideo utgången skall man dock ha tillbaka till f/w så behövs effekterna rendreras - dock så har promax släppt sitt rtmax kort nu de klarar att göra realtids effekter över f/w utången dock så kräver deras system en mp burk samt att man byter till deras matrox/promax grafikkort - dessutom finns ingen vettig rep. i sverige + att du får nog lägga ca 20tkr för att ha det här.

Rtmac fungerar jättebra och krävs inget special - läs de tidigare trådar vi skrivit om detta kort - detta förutsätter förstås att det är dv material du skall redigera.

/johanw

• Oregistrerad
  • 2001-08-06 12:10

Angående Radius kortet du har, jag letar egentligen efter ett Miro DC 30 kort, använder det bara till bildmonitor vid filmljudläggning. Men jag har för mej att Radiuskortet funkar också, vet du om man måste komprimera om materialet om det är digitaliserat med Miro? (har Miro i mina andra datorer). Och vad kostar Radius kortet?

radius / miro är inte filkompatibla de anävder oilka egna varienter av m-jpeg codecen, dessutom försvann videovision för länge sedan och fungerar andast upp till 8.5? och i grå g3 :or

Bad Idea

/johanw

Precis som Johan säger så är de inte filkompatibla.
Om du använder en grå dator som har en fullängdsPCIplats kvar, kontakta mig då. Kortet var svindyrt då det kom, och rockade/rockar hårt. Det är bara själva s@t@n att dom inte kan fixa så man kan använda det i nyare burkar oxå.

Om du trots allt fortfarande är intresserad, skicka mig då ett pm.

[ 06-08-2001: Meddelandet ändrat av: Atrus ]

• Oregistrerad
  • 2001-08-07 00:15

Nej, då är det inte intressant, skall använda en ny G4, och vill helst vara kompatibel med mina andra datorer så jag inte behöver komprimera om alla filmer. Hittade några Miro på e-bay, ska försöka bjuda på dom.
Tack i alla fall.

1
Bevaka tråden