Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte imponerad av 12 september

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-13 11:56

Jag blev inte ett smack imponerad av Apples uppvisning igår. Det var ju rena rama sömnpillret. Det skulle vara mediastationen som kommer framöver - men njaee...inte ens den får mig upphetsad.
Jag får leva på boostningen och prissänkningen på iMac ett tag till. =P

/Fredrik

Precis vad jag kände oxå.

• Oregistrerad
  • 2006-09-13 12:10

sjukt tråkiga saker....

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2006-09-13 12:47

Lustigt, jag har inte fått något nyhetsbrev från Apple om de nya prylarna.
Däremot från "alla andra".
Shufflen ger mig habegär.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-13 12:49

Jag blev nöjd i och med förre onsdagen när 24" iMac släpptes... nu väntar jag bara på löning, så ska det handlas.

Ursprungligen av Nifo:

Jag blev inte ett smack imponerad av Apples uppvisning igår. Det var ju rena rama sömnpillret. Det skulle vara mediastationen som kommer framöver - men njaee...inte ens den får mig upphetsad.

Du kanske börjar tappa förmågan?

Näe, men seriöst, vad hade du väntat dig istället? Ryktena inför gårdagen stämde ju mycket bra. Nya iPods (men inte video-iPod), långfilmer på iTMS och en "AirPort Express AV"-liknande produkt. Det var i princip vad som utlovades och det levererades.

En befogad fråga, till alla som var missnöjda med gårdagen, är om de tycker Apple lovar för mycket innan? Att Jobs bjuder in till en träff med pressen när de har lite nyheter att berätta, är det inte ok? Måste varje produktlansering revolutionera?

Första riktiga långfilmsförsäljningen på nätet är ju faktiskt en liten historisk händelse. Uppdaterade versioner av samtliga iPod-modeller är i sig en viktig händelse då Apple mer eller mindre äger marknaden och inget har hänt på ett år.

Det är klart att en iPod med fullskärmsvideo, Mac OS X 10.6 eller en personlig svävare hade varit ännu häftigare, men har ni inte kraven lite väl högt ställda?

Jag kan inte låta bli att känna att precis oavsett vad som lanseras så blir det alltid den här typen av besvikna röster, lite orättvist mot Apple faktiskt, då de faktisk leverar lite nyheter och inte utlovat speciellt mycket innan. Vi vet ju alla hur det lät när den första iPoden lanserades, inte för att jag menar att gårdagen var en lika stor händelse, men för att Apple alltid får dessa reaktioner hur bra produkten än är.

Ursprungligen av Adrian B:

En befogad fråga, till alla som var missnöjda med gårdagen, är om de tycker Apple lovar för mycket innan? Att Jobs bjuder in till en träff med pressen när de har lite nyheter att berätta, är det inte ok? Måste varje produktlansering revolutionera?

Första riktiga långfilmsförsäljningen på nätet är ju faktiskt en liten historisk händelse. Uppdaterade versioner av samtliga iPod-modeller är i sig en viktig händelse då Apple mer eller mindre äger marknaden och inget har hänt på ett år.

Det är klart att en iPod med fullskärmsvideo, Mac OS X 10.6 eller en personlig svävare hade varit ännu häftigare, men har ni inte kraven lite väl högt ställda?

Jag kan inte låta bli att känna att precis oavsett vad som lanseras så blir det alltid den här typen av besvikna röster, lite orättvist mot Apple faktiskt, då de faktisk leverar lite nyheter och inte utlovat speciellt mycket innan. Vi vet ju alla hur det lät när den första iPoden lanserades, inte för att jag menar att gårdagen var en lika stor händelse, men för att Apple alltid får dessa reaktioner hur bra produkten än är.

Tror du överanalyserar lite. Jag är inte "besviken" på Apple och jag hade inga stora förhoppningar som inte infriades. Det är bara så enkelt att uppdaterade iPods och filmförsäljning inte är särskilt spännande, utan naturliga utvecklingar som vi visste skulle komma. Samma sak med iTV.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 16:06

Precis, den här gången tyckte jag dessutom att det levererades mycket spännande. Två nya iPod-modeller, en vettig uppdatering av 5G iPoden (dessutom med prissänkning) samt försäljning av filmer och utöver detta iTV. iTunes 7 är ju dessutom riktigt bra och med nya och efterfrågade funktioner. Nya iMac hade ju lätt kunnat bakas in i presentationen igår, men man valde att renodla.

Jag kan förstå att det gnälldes efter iPod Hifi-eventet. Det var ju riktigt blekt, men det här tycker jag var bra.

Chuck

• Medlem
  • 2006-09-13 16:07

Vad kostar en personlig svävare? Hade egentligen inte heller några stora förväntningar. Resten instämmer jag till fullo med föregående sväva...förlåt, talare!

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Vad kostar en personlig svävare?

En hel del. Men det viktiga är att inte flyga uppochner...

Jag blev jäkligt sugen på att byta ut min ipod skyffel mot den nya Fast känns inte som om det är värt det...

Hur mycket kan man man förbättra det som redan är bra? Jag tycker att de uppdaterade iPods var bra, och precis vad som behövdes för att iPod fortfarande ska vara ett konkurrenskraftigt alternativ.

iTV blir min (sena) julkapp till mig själv. Visst, det finns liknande produkter på marknaden, men det verkar som om Apple ännu en gång lyckas fixa en snyggare, funktionellare och coolare produkt än alla andra (och som vanligt även lite dyrare...).

(Om jag fått önska något mer hade jag velat kunna "hyra" filmer istället för att köpa).

Gillade iTV

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-13 23:30

Jag kände detsamma, men mest pga att Jobs inte va lika ball som vanligt!

Missa förövrigt inte The Macalopes utmärkta svar på tal till Victor Keegans (från The Guardian) sågning av Apple och tisdagens pressträff.

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-14 13:09

Missa förövrigt inte The Macalopes utmärkta svar på tal till Victor Keegans (från The Guardian) sågning av Apple och tisdagens pressträff.

Trevlig läsning. Tack för tråden.

Vad kommer en film att kosta?

• Medlem
  • 2006-09-14 12:33
Ursprungligen av thefinger:

Vad kommer en film att kosta?

Var det inte $11.90 vid förbeställning och $14.90 en vecka efter release?

Videobutiken tar bara 35:-

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-14 15:33
Ursprungligen av thefinger:

Videobutiken tar bara 35:-

Men du FÅR BEHÅLLA den av iTunes Store...

Att ta så mycket pengar för en gammal film som inte ens når upp i DVD-kvalité är sjukt. Det är ju lika dyrt som att köpa en film på Åhléns - fast då får man ju ett fint fodral att ha i bokhyllan, och som dessutom överlever en hårddiskkrash.

Nä, hade filmen kostat 50 spänn hade jag väl tyckt att det var värt det.

• Medlem
  • Vellinge
  • 2006-09-19 15:50
Ursprungligen av superapan:

Att ta så mycket pengar för en gammal film som inte ens når upp i DVD-kvalité är sjukt.

Ja, vad hände med "the year of HD" ?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-19 16:46

"Jag blev inte ett smack imponerad av Apples uppvisning igår. Det var ju rena rama sömnpillret. Det skulle vara mediastationen som kommer framöver - men njaee...inte ens den får mig upphetsad."

Me either.

1
Bevaka tråden