Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det där med Mp3..?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Men vill ju kunna lite lite roliga mp3-låtar.
Men nu funkar inte audiogalaxy alls, finns det inget annat man kan använda för att hitta lite musik?

Surfa in på Ginza, beställ hem ett gäng skivor, rippa dom med iTunes och vips har du massa roliga mp3:or...

Citat:

Skapades ursprungligen av: kentsamuel:
Men nu funkar inte audiogalaxy alls

Audiogalaxy funkar tillsammans med det nya programmet Sputnix.

  • Oregistrerad
  • 2001-11-29 13:17

Det är spöstraff på att säga programmets namn men att stunta i att länka!

Vet inte om jag hängde med där, men jag rycker in.

Sputnix

Finns det för OS9 med?

Har du testat att hämta låtar från Limewire? Använder gnutella. Finns att hämta på download

Citat:

Skapades ursprungligen av: pata:
Det är spöstraff på att säga programmets namn men att stunta i att länka!

Du ska ladda ner olagliga kopior av låtar som du inte äger eller har rättigheterna till. Och så gnäller du när du måste leta lite för att hitta programmet.

Det ÄR inget brott! Jag tänker inte tjata om detta mer, men så länge nedanstående gäller, så kan vi med gott samvete utgå ifrån att det är fullt lagligt. I alla fall tills vidare.

"Nyheter från MediaHuset
17/1--2000
 
---------------------------------------------------------Inget åtal för Messing

Förundersökningen mot ungdomsminister Ulrika Messing läggs ned.

Messing misstänktes för brott mot upphovsrättslagen sedan hon i en intervju medgett att hon laddat hem musik från internet och sedan bränt den på CD för att ge bort. Åklagaren menar att det rör sig om en enskild kopia för eget bruk och anset att brott inte kan styrkas.

MVH Mattias

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-30 13:51

Tänk lite på musikerna också...

Det är inte bara stora skivbolag som ska
tjäna pengar, utan mindre bolag och enskilda musiker.

Gillar du en skiva - köp den!

Att megaartisterna typ Madonna, Britney, Jackson och U2 tjänar 15 miljoner istället för 20 mille på ett år kanske inte berör folk, inte mig alla fall... men man ska ha i åtanke att för kompmusikerna på skivorna gör det en väldig skillnad; från att vara amatör till proffs...
Förstår inte riktigt hur Metallica blev så upprörda över Napster... Förstår bättre om "Orchestre National de Barbes" hade gått i spetsen mot fri mp3 nedladdning.
Det är synd om de mindre artisterna och musikerna.
Tåls att tänka på.... tänker, tänker, tänker...... När är DirectConnect mac-klart förresten?

se där; där fick jag min seniortitel också... :eek:

[ 30-11-2001: Meddelandet ändrat av: Nussan ]

Grattis Nussan!!!!!

  • Medlem
  • 2001-11-30 15:31

DC finns redan på mac...

1
Bevaka tråden