Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dra mappar med Album Art in i iTunes.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har all min musik i mappar där även Album Art ligger.. såklart.

när det tillkommit en mapp så drar jag den in till rätt folder i iTunes. Som ni säkert vet kommer inte Album Art med utan måste läggas till på egen hand. Men, det är ju 2006 och det känns som någon har gjort ett litet app som löser detta?

Har letet men utan att finna. Någon som har samma problem och som hittat vad jag söker

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 19:06

För mig följer de med. Men det beror på att jag taggar med tag n rename och lägger albumart i filen och inte som en folder.jpg och då fattar iTunes vinken..

Nya iTunes 7 (kanske tidigare versioner också?) har en funktion som hämtar album art direkt från iTunes Music Store. Även egenrippade skivor och nedladdat. Högerklickar du på en låt kan du välja att hämta bildomslaget. Det funkar sålänge skivan finns tillänglig på Music Store. Kräver Account.

Exakt. Detta är sätt som ju iof fungerar men jag lystnar mer eller mindre uteslutande på elektronisk musik som ju släpps på vinyl i EP format. Alltså blir det en jävla massa mappar med två låtar per mapp(och givetvis en eller två .jpg filer oxå) och låt säga 10 - 20 mappar tankade per vecka. Med andra ord pallar man inte tagga om eller söka Album Art då dessa plattor extremt sällan finns i iTunes Store. Om jag fått hem låt säga 5 skivor/mappar så drar jag sådeles dem rakt in i respektive playlist i iTunes. Men där fattar ju inte iTunes att .jpg som ligger i mappen tillhör låtarna i samma mapp...

Detta är en fråga som jag grunnat länge på...varför i hela friden läser inte iTunes av mappen som musik-filerna ligger i efter en omslagsbild? Det vore skitenkelt att lägga till i programmet...sen kan man orda om det är den ultimata lösningen eller inte, eftersom man kanske har bild på både framsida och baksida samt cd-skiva i samma mapp vilket skulle kunna förvirra programmet. Men då skulle man kunna lägga till kravet att framsidan skall döpas till "front", då hittar iTunes direkt t.ex. Vad tycker ni?

1
Bevaka tråden