Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windowsprogram på Mac utan Windows!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad gör Gates nu när det inte räcker med "Mac-buggar" i kommande Vista....
Nu måste han lägga in det i alla programvaror också.....;)

Fick följande citat av min polare verkar mycket hoppfullt!!!

Windows apps CrossOver to Mac 12:12PM
Codeweavers has released a limited beta version of CrossOver Mac, software that enables
Windows applications and games to run on Intel Macs.
Unlike dual-boot and virtualisation environments that require the purchase and installation of a
copy of Windows, CrossOver integrates with OS X to enable Windows apps to run within the Mac
operating system.

'CrossOver Mac will be the very best way to run your Windows applications on your Intel Mac,'
said Codeweavers' CEO Jeremy White. 'It will let you install and run Windows programs as though
they were native, all without having to buy or run a copy of Windows itself.'

The CrossOver Mac beta is available from codeweavers.com/beta/cxmac.

Meanwhile, Parallels has announced that its Desktop for Mac software, which enables Intel mac
users to run Windows and other operating systems at the same time as OS X, now supports
Apple's recently introduced Mac Pro and is compatible with OS X 10.5 Leopard, scheduled to be
released in spring 2007.

Jag som är såld på CS, nu behöver jag inte strulet med Xp när min nya Mac "landar" inom kort!!!!

Sorry tiden räcker inte till att sitta och nöta igenom alla inlägg och för en "vanligt dödlig"
säger Crossover mig absolut ingenting.....

Kanske min tydliga rubrik hjälper övriga att inte installera Windows på sina nya fina Macar.

Häslningar från en
"MacSvenne"

PS. Såg att CS är kompatibelt, nu kan jag sova gott inatt.... DS

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-14 22:47

”Crossover” har aldrig betytt något för mig heller, så för mig var detta en nyhet iallafall.

Hoppas innerligt att någon av CAD-programs programerarna ser till att deras programvara säljs optimerat för detta och med licens till OS X isåfall.

Ursprungligen av kitesurf:

Hoppas innerligt att någon av CAD-programs programerarna ser till att deras programvara säljs optimerat för detta och med licens till OS X isåfall.

Håller med. Skulle verkligen vilja se SolidWorks eller ProE till macen.
Nu måste jag sitta med en massa fönsterburkar, eller installera ett fönster på min MB, men det vill jag inte.

1
Bevaka tråden