Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Postfix Enabler - SMTP för PHP på Mac OS X Server

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan rekommendera Postfix Enabler - en liten applikation som hjälpte mig att få fart på SMTP mail till PHP: http://cutedgesystems.com/software/PostfixEnabler/

Den fungerar lika bra för OS X och OS X Server. I mitt fall aktiverade jag bara Postfix och ändrade ett litet fel i DNS-inställningarna och sen var den igång.

Ett alternativt användningsområde är att använda den som lokal SMTP server när man är ute och reser - ibland finns det ju brandväggar och annat som spärrar utgående SMTP.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-15 18:13

Tack för tipset. Dock så finns det i vanlig ordning manuella hack, vilket jag märkte när jag inte ville betala för något som borde vara gratis. Kolla in för att aktivera sendmail: http://www.dan.co.jp/cases/macosx/tiger/postfix-tiger.html

(Nu vet jag inte om den aktiverar sendmail för php som tipset avser, men aktivera postfix klarar den)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-17 17:41
Ursprungligen av Björnström:

Ett alternativt användningsområde är att använda den som lokal SMTP server när man är ute och reser - ibland finns det ju brandväggar och annat som spärrar utgående SMTP.

Detta löser inte problemet med brandväggar som spärrar utgående port 25 - postfix använer ju i sin tur port 25 för att vidarebefordra eposten till mottagarens servern...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-19 12:57

Borde man inte bara kunna låsa tjänsten till en annan port? Sry om jag ställer en dum fråga med jobbar med support för multifunktionsmaskiner så vore ganska bra att veta sånt här...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-09-20 12:17
Ursprungligen av RoZioN:

Borde man inte bara kunna låsa tjänsten till en annan port?

Jo, men då krävs att mottagaren också använder samma port som dig. Inte rimligt i praktiken, alltså.

Slightly OT:
Det bästa är ju att anlita ett webbhotell som erbjuder en alternativ port för SMTP-leveranser t.ex. 2525. Då kan man utan att ändra några inställningar flytta sin MacBook mellan jobb-nätet och hemma-nätet och skicka mail utan att ändra några inställningar. Smidigt!

1
Bevaka tråden