Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Merga flera iMovie2 projekt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-08-09 10:58

Hej,

Eftersom jag tyvärr inte har tillräckligt med plats för att redigera 2 timmar DV på min PBG3, måste jag göra det i omgångar. Vad är det bästa sättet att göra det på?

Kan man "merga" olika projekt, eller kan man kanske flytta bort DV-filerna till någon server och sedan läsa in nya i samma projekt?

Skriver man tillbaka halva projektet till ett DVband?

Tacksam för tips.

Nej, du kan inte flytta mediefilerna. Om du gör detta så försvinner de från tidslinjen.
Jag undrar också om iMovie (macen) klarar av så stora filer/projekt.
Det bästa är att redigera en del färdigt, köra tillbaka det på ett nytt band, fortsätta med nästa del, etc.
Köp en LaCie FW disk! 2 tim. behöver ca. 25 GB

  • Medlem
  • 2001-08-09 12:27

Okej, och det finns inget sätt att föra över tidslinjer etc. från iMovie till FCP2?

Eller kanske exportera som Quicktime med full DV kvalitet? Och sedan importera i FCP2?

Jag är ganska grön på detta så...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2001-08-09 22:35

Videonovis undrar.
Tänkte redigera mina DV filmer. Har dock endast en kamera med dv out. Har ni några tips på vilket sortiment (mjukvara som hårdvara) som krävs för en hemmapulare?
Skulle gärna vilja redigera i datorn (G4 20Meg) för lite- jag vet! och därefter köra in i kameran igen.
ps. Jag är amatör, tänkte klippa bort svärmor.

  • Oregistrerad
  • 2001-08-09 23:04

De flesta DV-kamror har ett mjukvarulås som går att hacka men hjälp av en liten "gadget", kostar kring tusenlappen och kopplas vanligen till länkporten. Klart man kan lämna bort kameran till någon som tar bort "låset" helt och hållet men det vet jag inte vad det kostar. Något gratis alternativ känner jag inte till.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Per:
De flesta DV-kamror har ett mjukvarulås som går att hacka men hjälp av en liten "gadget", kostar kring tusenlappen och kopplas vanligen till länkporten.

Har man låst upp detta mjukvarulås så gäller inte garantin på kameran.

1
Bevaka tråden