Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddat ner film - blir jättemånga filer

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

vill bara skriva in att den här tråden avser inte någon piratkopierad film. så nu behöver ingen fråga eller låsa tråden.

jag har laddat ner en film, men det har blivit femton konstiga filer i mappen. alla filer heter dmd-filmtiteln.r09, fast siffran ändras på varje fil förstås. ingen av filerna går att spela i quicktime/vlc.

vad göra? har sökt på forumet men inte hittat någon tråd som tar upp detta. jag är helt ny på mac för den delen med

tack på förhand!

En lagligt nerladdad film som RAR-filer. Tjena. Ska nån tro på det?

RAR-filer packas upp med t ex UnrarX:
http://www.unrarx.com/

Ursprungligen av Rickard A:

En lagligt nerladdad film som RAR-filer. Tjena. Ska nån tro på det?

Ungefär så regerade väl jag också, men det är inte heller så snyggt att gå efter principen "guilty until proven otherwise."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-17 12:22

Du behöver ett program som kan ta hand om rar-filer, jag använder UnRarX - http://www.unrarx.com/

tillägg: hoppsan, Rickard var snabbare!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-17 12:25

Det är ett splittat RAR-arkiv. Prova med UnRarX (kolla på Versiontracker). Ev. kan StuffitExpander klara biffen.

EDIT
De ä fan va folk ä snabba.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-17 12:26

Tror du hittar en .rar-fil i samma mapp. Packa upp den, så tror jag du får en .avi eller nåt som ska "samla ihop" alla dom där lösa filerna.

Helvete...låg folk och VÄNTADE med färdigskrivet svar?????

tack för era svar, nu är det fixat. ni är bäst, jag älskar det här forumet

Har du en skapligt ny vlc så ska du kunna köra den utan att packa upp, åtminstonne den som heter .rar. Den klarar dock inte att hoppa mellan filerna så funktionen är inte så användbar...

Ursprungligen av Marcus Wernvik:

Har du en skapligt ny vlc så ska du kunna köra den utan att packa upp, åtminstonne den som heter .rar. Den klarar dock inte att hoppa mellan filerna så funktionen är inte så användbar...

Men en av våra användare här på forumet (Jjabba) har skrivit en liten applikation som gör att du kan spela upp hela filmen direkt från rar-filerna. Programmet heter "VLC rar-loader".
Sök, o du skall finna.

Ett tips till Promqueen är att strunta i att förklara vad det är för fil, fråga bara hur man gör med rar-filer så får du alla bra svaren utan diskussion om materialet.

Varför är det så ofta rar på den typen av material, varför inte bara lägga upp hela filen. Jag kan förstå att vissa webbtjänster där man laddar upp filer inte tar hur stora filer som helst, men om det är via BitTorrent så finns det väl ingen fördel med att dela upp filerna i rar.

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Varför är det så ofta rar på den typen av material, varför inte bara lägga upp hela filen. Jag kan förstå att vissa webbtjänster där man laddar upp filer inte tar hur stora filer som helst, men om det är via BitTorrent så finns det väl ingen fördel med att dela upp filerna i rar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_%28warez%29

Hittar inget svar på varför många små filer är bättre än en stor.

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Hittar inget svar på varför många små filer är bättre än en stor.

När det handlar om bittorrent är det inte bättre, men samma release distribueras även via FTP och IRC (eller DCC rättare sagt) där flera mindre filer gör att en nerladdning kan ske från flera källor etc.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-19 17:59
Ursprungligen av Hagelin:

När det handlar om bittorrent är det inte bättre, men samma release distribueras även via FTP och IRC (eller DCC rättare sagt) där flera mindre filer gör att en nerladdning kan ske från flera källor etc.

Eller via USENET.

Ursprungligen av Gunnar B:

Eller via USENET.

Förutom DC då...

Ursprungligen av Hagelin:

När det handlar om bittorrent är det inte bättre, men samma release distribueras även via FTP och IRC (eller DCC rättare sagt) där flera mindre filer gör att en nerladdning kan ske från flera källor etc.

Okej då fattar jag... tack

1
Bevaka tråden