Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ändra Theme i intelmac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu vet jag inte ens om det är rätt term.(Theme alltså)

Jag har precis beställt en fin MacPro (får den om en vecka)
och är vad ni verkar kalla en switcher.

Jag har alltså kört Xp sen det kom (är dock i botten gammal mac-kille)
XP går inte att köra utan StyleXp (för mig iallafall) som radikalt slimmar gränssnittet till något som är lite mer.. snyggt.

Nå, jag är parkerad framför datorn jämt och vill ha ett mörkt gränssnitt.
Ljusa fönster, vita bakgrunder= ont i ögonen.
Om ni har kört Inferno eller liknande så vet ni att det är VÄLDIGT skönt att ha en gråmatt arbetsyta. Jag vill alltså ha ngt liknande för OSX vad jag förstår så fungerar inte ShapeShifter med intelmacarna (än).

Så tips mottages taxamt.

Det finns en beta av Shapeshifter som fungerar på Intel-Macar.

http://www.unsanity.org/

Men läs instruktionerna och varningarna i deras blog! Det är en beta, och den är tydligen inte helt stabil.

nä då får det vänta, jag köpte en mac för stabilitet
edit:
Finns det inga andra alternativ?

Senast redigerat 2006-09-18 11:31

Flyttar tråden till Allt om Mac.

Mod.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-20 09:53

Kanske inte helt vad du letar efter, men jag kör med et program som heter Uno:

http://gui.interacto.net/

Det ger et gemensamt slickt och snyggt theme till alt. Jag är inte fan av apples metall theme, utan gilar den looken som kom med iTunes för nått år sedan.

close but no cigar

Jag har sett det, men jag får väl vänta till det kommer en ub-variant.

Shapeshifter stabilt för mig

Har kört betaversionen i åtminstone en månad utan några som helst problem. Det är ju inte en beta för ett nytt program, programmet har funnits länge och väl och fungerat bra, det är bara ub-versionen som är beta.

Men finns det de som det strular för, och du skulle råka bli en av dem, så är det så klart en klen tröst att det fungerar bra för mig, men jag tänkte ändå säga att jag inte har några som helst problem med betan.

Fridens!

m.

PS. Testade både Uno och nån annan liknande pryl, och båda fungerar stabilt och ser bättre ut än systemet i original, men det är klart att det är ShapeShifter som regerar. Men när du väl kör igång med SS, så kom för guds skull ihåg att leta efter themes på andra ställen än de som man kan ladda ner direkt via ShapeShifter, för det är långt ifrån allt som listas där, och flera av de sjysstaste finns inte med där (och några av de vidrigaste finns med, så det är inte nån estetisk kvalitetskontroll för de som kan laddas via SS). Och glöm inte att du kan modifiera themes via SS också, för att ganska enkelt kunna påverka enklare grejer som generell färgskala och ljushet och sånt och spara om som en egen mod.

1
Bevaka tråden