Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor ang. iCal / Tips på bra kalender.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver kunna lägga in flera aktiviteter samtidigt i min kalender, är detta möjligt i iCal? Har försökt klura ut det men inte lyckats.

Om detta inte går, har Ni något tips på en bättre kalender där detta är möjligt? Vilken kalender använder Ni och varför?

Tack på förhand.

Du menar som i den bifogade filen? Jag vet två sätt. Antingen skapar du en ny aktivitet på någon annan tid och drar den dit du vill ha den, eller så håller du nere Alt och klickar och drar den första aktiviteten för att kopiera den.

Ursprungligen av staed:

Du menar som i den bifogade filen? Jag vet två sätt. Antingen skapar du en ny aktivitet på någon annan tid och drar den dit du vill ha den, eller så håller du nere Alt och klickar och drar den första aktiviteten för att kopiera den.

Precis, tack! Då kan jag använda iCal även i fortsättningen.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 21:36

Har också en fråga ang. iCal!

När jag ska lägga till en aktivitet i min kalender så är det am/fm format på tiden, var/hur ändrar man detta?

mitt tidsformat ser ut så här:
från: 09/28/06 to - 03 em
till: 09/28/07 - to 05 em

Vill att det ska stå 15 till 17 istället

Rikard

Systeminställningar -> Internationellt -> Format -> Ändra "Region" från "Sverige (Engelskt)" till "Sverige (Svenskt)".

Tror jag det var. Kör dessutom med engelskt OS X så orden kan vara fel.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-28 13:09

Supernice!

Tack så mycket!

1
Bevaka tråden