Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur för man över musik till SE K800i?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-21 20:08

Har en SE K800i och skulle vilja lyssna på musik i den men vet ej hur jag syncar den mot min G4 eMac OS X 10.3.9 ???

Verkar inte fungera med medföljande USB kabeln???

Går det att föra över musik från tex en CD skiva???

  • Oregistrerad
  • 2006-09-21 20:24

Enklast är väl filöverföring via Bluetooth. Verktygsprogram/Bluetooth Filöverföring.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-21 22:17

Bluetooth överföringen är ganska långsam. Det bästa är väl att köra med kabeln. Det funkar fint för mig. Då kommer telefonen (och eventuellt minneskort) upp som en enhet och det är bara att dra över låtarna(mp3/m4a)

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-09-22 00:45

Kör med USB-kabeln. Minneskort och telefonminne kommer upp som två separata enheter.

Dock, en konstig bugg gör att avmonterar man en av enheterna så kan man inte avmontera den andra pga att "den används" men i telefondisplayen står det att man kan koppla ifrån den.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-09-22 02:46

Testa iTuneMyWalkman, ett skript för iTunes, funkar kanon på min w810i, konverterar låtar on the fly till valfritt format och laddar upp till telefonen.
http://ilari.scheinin.fidisk.fi/itunemywalkman/

Hållr med föregående talare - använder iTunemywalkman, syncar automatiskt de låtar jag lagt i en speciell mapp till min k750 när jag pluggar in den..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-24 19:45

Jag får över låtarna med kabel och via synkningen iTWM men sen kan jag inte lyssna från det extra minneskortet på K800.Varken via PB eller iMac G5.

Är det låtar som är inköpta på Itunes music store ? Då lär de inte fungera pga av kopieringskyddet..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-24 21:14

nix.det är från mina egna CD's.
Om jag för över dom till telefonens minne fungerar det,fast K800 stänger av sig själv ibland.
Gick till telefonaffären där det gick att föra över till extra kortet via deras PC!
Alltså måste det vara ett Macrelaterat problem

1
Bevaka tråden