Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X i onödan - vad göra?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har råkat köpa OS X av misstag, jag insåg nämligen att mitt datorproblem inte var mjukvarurelaterat och att jag således kommer att behöva köpa en helt ny maskin. Trots att paketet med Tiger anlände idag vill inte Apple ge mig pengarna tillbaka om jag skulle köpa en ny dator.. Vid installationen av Mac OS X finner jag dock den intressanta informationen att om programlicensavtalet inte godkäns ska jag trycka på avböj och återsända programvarupaketet för att erhålla återbetalning. Vad tror ni, skulle Apple återbetala mig om jag säger att jag inte kan godkänna avtalet? Några andra idéer vad man gör med ett origianlpaket Max OS X?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-21 23:37

Sälj det på 99mac?

Gärna, finns det någon andrahandsmarknad? Men det känns ju förstås roligare att skicka tillbaka till det Apple.

Står det så i licensAVTALET så måste det ju gälla. Ring och påpeka det för dem. Vägrar han i luren fortfarande så be att få tala med den personens närmaste chef. Skulle det bli nit där med så kolla med konsumentombudet på din ort.

Du ska ha rätten på din sida.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-22 05:42

Precis som PsychoSaurus säger så bör du nog försöka med att få tillbaka pengarna från Apple först... att sälja ett OS som det ändå är på väg en ersättare för, kommer att ge dig mycket mindre i plånboken än om då får köpet ångrat.

Flott, men hur troligt är det att Apple accepterar att jag skickar tillbaka det? Jag förklarade mitt ärende på telefon och fick då till svar att jag inte skulle få några pengar tillbaka. Situationen kanske blir annorlunda om jag förklarar att jag inte kan acceptera avtalsvilkoren och att jag därför skickar tillbaka OS X

Påpeka för dem att det står i deras avtalsvillkor att du kan skicka tillbaka varan mot att du får pengarna tillbaka och att du inte tänker acceptera avtalsvillkoren.

1
Bevaka tråden