Hej!
Är i slutfasen på att bestämma mig om jag ska köpa en Mac eller inte - Macbook pro 2.16 15". Har egentligen bestämt mig till 99% men behöver några sista svar från riktigta användare. Har frågat i de flesta Apple stores jag kunnat ta mig till, Macoteket i Sthlm, Kullander & Kullander i Malmö osv - och vet inte om jag haft otur i alla fallen eller om Sveriges Macåterförsäljare är världens sämsta, men de jag talat med har i princip vägrat att ge några andra svar utöver att "Mac är mycket coolare är PC" (.....)
So...
- Måste använda Photoshop, vilket jag kommer att använda datorn till en hel del. Är det sjukt trögt i Rosetta? Har ett par program jag måste ha Windows till vilket är fint med Boot Camp, men har egentligen ingen lust att använda Windows mer än nödvänligt.
- Hade tänkt köpa till en 1 Gig extra ram. Hjälper det till att få Adobe program lite snabbare? (Är det lätt att sätta i extra ram minne själv förresten?)
- Värmen... Hur stort är problemet? På Kullander & Kullander Apple Center i Malmö hade dem ALDRIG hört talas om problemet, aldrig läst om och trodde att det antagligen var någon som hittat på det (=super duktig försäljare). Har hört väldigt olika när det kommer till detta. Vad är sanningen?
- "Oljuden". Finns dem kvar på de senare tillverkade modellerna?
- Wacom ritplatta av de bättre sorterna. Funkar dem till MBP's? Har hört att det inte går att rita helt i Photoshop eftersom det är så segt och att det hackar - Sant? Vet någon var man hittar Wacom återförsäljare i sydsverige?
- Uppdatering. Tror ni att den kommer inom en snar framtid? Bör man vänta med sitt köp?
Tänkte ta beslut om köp eller ej nån gång i mitten av nästa vecka så alla svar uppskattas vääääääääldigt mkt! Tack på förhand!