Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjare...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyss skaffat gammal eMac (700mhz+640MB) från att tidigare harvat i OS9 på en beige G3. Skall mao bli händig i OSX är det tänkt. I den burken finns version 10.2.8 och jag försöker som bäst göra som jag är van med nedladdningar och konfigurationer. Tänkte ställa några frågor ifall ngn ville svara.

-Måste ha minst Tiger för att kunna köra Safari eller?
-Explorer kraschar och beter sig lika illa som den gjort under OS9 samt visar sidor konstigt - t.o.m. 99mac!
-Varför kan jag inte öppna .bin, .sit el. img-filer el. installerare med stuffIt?
-vad är .pkg filer för ngt?

Ja, det var allt tillsvidare. Vilken tråd/el. rubrik passar bäst för mig?

Nej, du kan köra Safari. Det borde redan finnas installerat eftersom det följer med systemet. Explorer är nog den sämsta webbläsaren du kan välja. Undvik den.

• Medlem
  • Österåker
  • 2006-09-22 16:26

Safari kan du köra, undrar om du inte kan köra Firefox också, den är bra, packade filer borde funka bra med stuffit, men det kan ju hända att du måste ha en äldre version än den senaste iom att du har ett äldre system. Och .pkg filer är vad jag har förstått en körbar packad fil, dubbelklickar du på den så startar en installer, om jag inte har helt fel, man vet aldrig med mig hehe

De tidigaste versionerna av Safari går att köra i Jaguar. Prova att få tag på det genom Systeminställningar > Programuppdatering. Däremot kräver många nya program åtminstone Panther så att instället installera Tiger kan vara en god i idé. Din dator kommer att klara av det bra.

.pkg är installationspaket som används av verktygsprogrammet Installeraren (eng Installer) för att installera t ex program.

1
Bevaka tråden