Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DivX encoding

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur man kodar till DivX på mac. Skulle behöva ett program som kan spara mina färdigklippta digitalfilmer till divX.

Någon aning?

/Christofer Stegmayr

Just nu finns ingen lösning, men det är på gång. Kolla på http://www.divx.com/.

De håller på med utvecklingen av DivX för mac. Om du inte sett det så finns redan en Decoder för mac, och betatestning av en encoder är på gång (läs forumet på divx)

/hegge

Du behöver QuickTime Player Pro Edition och en DivX-CODEC. DivX 4.11 alpha kan inte exportera, bara spela av
jag vet inte med ffmpeg.component i OS X, men jag tror det fungerar..

Henrik: Det finns en lösning!
Jag har exporterat til DivX för, med samma codec som jag hade för DivX 4.11. Fungerar väl och bra, men jag tycker 3ivX är bättre, bättre kvalitet och mindre filar...

Jag ska testa dem. Tack ska ni ha.

Zapchud:

Var har du hittat den DivX-Encodern då ? DivX har ju inte officiellt släppt någon, såvida du inte beta-testar åt dom eller om du fått tag på någon alpha på nätet.

Nackdelen med 3ivx, Windowsstöd ? Det finns inte med D3.5 iaf. Kanske med D4, men den finns inte ute ännu ...

Om man ser till platformsoberoende så är DivX det bästa alternativet näst mp4, men mp4 lyser fortfarande med sin frånvaro (om man inte ser till Apple´s interna betor).

/hegge

[ 20-12-2001: Meddelandet ändrat av: Henrik Andersson ]

Jag är inte betatestar än, men jag fann min MPEG4-DIVX codec nånstans...kanske Hotline...
Den fungerade iaf.

OK, men det där är väl någon gammal hackad codec ? Inget att jämföra med riktiga DivX.

Jag tror nämligen att den version som de på DivX.com jobbar på kommer att bli mycket snabbare och bättre än alla andra DivX varianter som finns för mac. De verkar koda på rätt bra, iaf vad jag märkt med Windowsversionen.

/hegge

Jag har ingen aning om de är hackade...
DivX 4.11 alpha är oändligt mycket snabbare när man spelar av, båda framerate och navigation rundt i filmen.

1
Bevaka tråden